۱۰ سالگی وان‌درایو ؛ رشد سریع کاربران و امکانات جدید موبایلی

You are currently viewing ۱۰ سالگی وان‌درایو ؛ رشد سریع کاربران و امکانات جدید موبایلی

سرویس فضای ابری مایکروسافت، وان‌درایو (OneDrive)، در هفته‌ي جاری ده ساله شد و همین موضوع، بهانه‌ای شد تا ردموندی‌ها با انتشار متنی در وبلاگ رسمی وان‌درایو، گزارشی از وضعیت فعلی و نیز برنامه‌های آینده‌ی این سرویس را بیان کنند.

سرویس فضای ابری وان‌دراریو، در سال ۲۰۰۷ میلادی با نام اسکای‌درایو راه اندازی شد. البته به دلیل مشکلات حاصل از شباهت نام این سرویس با نام یک شرکت انگلیسی، مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ نام سرویس فضای ابریش را به وان‌درایو تغییر داد. سرویسی که در سال‌های قبل ۱۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران می‌گذاشت و البته پس از مدتی این فضای رایگان به ۵ گیگابایت کاهش یافت. کاهشی که البته چندان به مذاق کاربران خوش نیامد. هرچند این فضا در رقابت با سایر سرویس‌های فضای ابری نظیر گوگل درایو و دراپ باکس کمتر است، اما این فضای کم، مانع رشد سریع وان‌درایو نشده است.

بیشتر بخوانید:  مایکروسافت: نرم افزار پینت زنده است و زنده خواهد ماند

رشد دو برابری کاربران وان‌درایو

مایکروسافت می‌گوید وان‌درایو رشدی بسیار سریع داشته و ۱۱۵ میلیون کاربر در حال حاضر از این سرویس استفاده می‌کنند. کاربرانی که شامل ۸۵ درصد از فهرست فرچون ۵۰۰ (پانصد شرکت بزرگ امریکایی) نیز می‌شوند. به گفته‌ی غول نرم افزاری جهان، وسعت کار وان‌درایو در سال ۲۰۱۶ دو برابر شده و تعداد بیشتری از شرکت‌ها و اشخاص از این سرویس برای ذخیره سازی فایل‌هایشان استفاده می‌کنند.

در سال گذشته، تمرکز ما بر افزایش هوشمندی، امنتیت و نیز بهبود کاربری وان‌درایو بود. ما بیش از ۱۰۰ قابلیت را منتشر کردیم که هم برای کاربران و هم برای کسب و کار‌ها قابل استفاده است.
ما به تازگی نسخه‌ی نمایشی قابلیت OneDrive Files On-Demand را رونمایی کردیم، قابلیتی که برای استفاده تمامی کاربران و کسب و کارها تا پایان امسال منتشر خواهد شد. این تازه آعاز راه است. در طی چند ماه آینده، ما ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برای موبایل منتشر خواهیم کرد، راه‌هایی نوآورانه برای مدیریت و ایمن سازی محتوای شما، و نیز راه‌هایی هوشمندانه‌تر برای اشتراک گذاری و همکاری بهتر از همیشه.
– بخشی از متن منتشر شده در وبلاگ وان‌درایو

تمرکز مایکروسافت بر دنیای موبایل برای توسعه‌ی وان‌درایو، آن هم در حالی که آینده‌ی ویندوز ۱۰ موبایل چندان مشخص نیست، در واقع بیانگر ادامه‌ی سیاست این شرکت برای افزایش حضور در بازار نرم افزاری دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس است.

دیدگاهتان را بنویسید