ببینید: تصاویری نادر از یک گوزن شمالی کاملاً سفید در سوئد

You are currently viewing ببینید: تصاویری نادر از یک گوزن شمالی کاملاً سفید در سوئد

به تازگی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که یک گوزن شمالی کاملاً سفید رنگ را در حال گشت و گذار در جنگل نشان می‌دهد. این ویدیوی کوتاه را چند طبیعت گرد در طول تعطیلات آخر هفته‌ي گذشته (شنبه و یکشنبه) ثبت کرده‌اند.

گوزن شمالی سفیدی که در ویدیو می‌بینید، گونه‌ای نادر و البته بسیار زیبا است که در استان ورملاند، در غرب کشور سوئد مشاهده شده است. هرچند رنگ پوست سفید برای این گونه بسیار کمیاب و نادر است، اما گفته می‌شود در کشور سوئد، ۱۰۰ گوزن شمالی سفید زیست می‌کنند و این گوزن سفید، یکی از همین صدتا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:  ببینید: لحظه پرتاب ماهواره به فضا... از فضا!

گوزن شمالی سفید

گوزن شمالی، بزرگ‌ترین گونه‌ی گوزن از لحاظ هیکل است و در محیط زیست مناطق شمالی کره‌ی زمین،‌ از سیبری و آلاسکا تا شبه جزیره‌ی اسکاندیناوی یافت می‌شود. گوزن شمالی سفید، نمونه‌ای نادر از این گونه‌ي جانوری است که تعداد بسیار کمی از آن‌ها در سراسر کره‌ی زمین شناسایی شده است. این تصاویر نادر، از نمایی نزدیک از این گونه با پوست کاملاً سفید را نمایش می‌دهد.

عامل این تغییر رنگ پوست در اکثر جانوران، جهش ژنتیکی است، اتفاقی تصادفی که منجر به تولد گونه‌هایی زیبا و خارق‌العاده می‌شود. این گوزن زیبا هم یکی از همین گونه‌هاست که به دلیل جهش ژنتیکی به دنیا آمده و امروز در طبیعت سوئد، در کنار سایر همنوعانش زندگی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید