به یاد جری لوئیس ؛ ۵ جمله مشهور از سلطان کمدی جهان

You are currently viewing به یاد جری لوئیس ؛ ۵ جمله مشهور از سلطان کمدی جهان

شاید تا حالا با خبر شده باشید، دیروز (۲۰ آگوست ۲۰۱۷)، جری لوئیس کمدین سرشناس و نام آشنای سینما و تلویزیون، در سن ۹۱ سالگی و پس از حدود هفتاد سال بازیگری در نقش‌های کمدی درگذشت. کمدینی بزرگ و صد البته خوش خنده که کمتر کسی را در جهان می‌توان یافت که بازی او را دیده باشد و لبخند بر لبش ننشسته باشد.

جری لوئیس در سال ۱۹۴۹ با بازی در فیلم دوست من ایرما پا به سینما گذاشت. فیلمی که آغاز راه او بود و گامی برای شهرت لوئیس. سال‌های اول نقش آفرینی او در همکاری با «دین مارتین» خواننده گذشت. سال‌هایی که لوئیس را به چهره‌ای شناخته شده در سینمای آن روزهای جهان تبدیل کرد. این همکاری تا سال ۱۹۵۶ ادامه داشت و در این سال‌ها این زوج هنری مشهور، ۱۷ فیلم سینمایی بازی کردند. در سال ۱۹۵۷ لوئیس اولین فیلم انفرادی‌اش را تجربه کرد. فیلم سینمایی «The Delicate Delinquent» اولین تجربه‌ی فردی او بود و آغاز راه جدیدی برای کمدین خوش‌خنده‌ی سینمای جهان. روند بازی جری لوئیس در سال‌های بعدی ادامه داشت و آخرین فیلم سینمایی او، «Max Rose» سال گذشته (۲۰۱۶) اکران شد. فیلمی که آخرین برگ از کتای زندگی یک کمدین درخشان سینمای جهان بود.

بیشتر بخوانید:  به یاد استیو جابز / وبسایتی برای یادبود نابغه عصر فناوری اطلاعات

۵ گفتار مشهور از جری لوئیس

شخصیت منحصر بفرد جری لوئیس او را به کمدینی محبوب، مشهور و البته دوست داشتنی تبدیل کرده است، شخصیتی خاص که هم در خندان مردم استاد بود و هم در امور خیریه سرآمد. در ادامه ۵ جمله‌ی مشهور از جری لوئیس، نابغه‌ی کمدی جهان آورده شده است…

– من تنها یکبار در این دنیا زندگی می‌کنم، بنابراین اجازه دهید هر کار خوبی که می‌توانم انجام دهم و هر محبتی که می‌خواهم را به دیگران ابراز کنم، اجازه دهید نه این احساس را سرکوب کنم و نه آن را نادیده بگیرم، چون بار دیگری به دنیا نخواهم آمد.

– من برای چیزی پول می‌گیریم که اکثر کودکان به خاطر آن تنبیه می‌شوند.

– من موفقیت عظیمی با احمق بودن به دست آورده‌ام.

– مردم از من متنفرند چون من انسانی چند بعدی، مستعد، ثروتمند و نابغه‌ای بین المللی هستم.

– رویای هر مردی این است که در آغوش زنی غرق شود بی آنکه به دست او بیفتد!

دیدگاهتان را بنویسید