اینفوگرافیک: ۶ گام ساده برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی

You are currently viewing اینفوگرافیک: ۶ گام ساده برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی

خطر تغییرات اقلیمی کره زمین با افزایش مقدار آلاینده‌هایی نظیر گازهای گلخانه، موضوعی است که این روزها بر هیچ کسی (غیر از دونالد ترامپ و همکارانش!) پوشیده نیست. امری که یکی از چالش‌های اصلی قرن فعلی است و تلاش برای مقابله با آن، در صدر برنامه‌های بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد.

هرچند دولت‌ها سهم زیادی در تولید گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی در جهان دارند، اما این مطلب دلیلی بر نادیده گرفتن سهم مردم عادی در تغییرات اقلیمی نیست. راهکارهای بسیاری برای کاهش سرعت و جلوگیری از تغییرات اقلیمی وجود دارد که در اینفوگرافیک زیر، ۶ مورد از ساده‌ترین آن‌ها معرفی شده است.

بیشتر بخوانید:  تأمین کامل انرژی استادیوم آرسنال از سوخت‌های تجدیدپذیر

۶ راه برای آغاز مقابله با تغییرات اقلیمی

– کاهش مصرف آب: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی کاهش مصرف آب است. کاهش مدت زمان حمام، استفاده از کولرهای آبی با بازده بالا و ترک بسیاری دیگر از عادات شستشوی ما می‌تواند کمکی شایان در این راه باشد.

– کاهش زباله: استفاده از مواد بازیافت پذیر و تبدیل آن به یکی از معیارهای مهم برای خرید اجناس هم مورد دیگری است که باید به آن توجه کرد.

– صرفه‌جویی در مصرف انرژی: استفاده از وسایل و ابزارهای با بهره‌وری بالا و نیز خاموش کردن دستگاه‌ها و ابزارهای بدون مصرف مثل لامپ اضافه! هم مهم است.

– مسافرت سبز: یک سوم از گازهای جهان را وسایل نقلیه تولید می‌کنند. جابه‌جایی و مسافرت با وسایل نقلیه‌ی عمومی و یا دوچرخه راهکار مناسبی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای است.

– انرژی‌های پاک: استفاده از پنل‌های خورشیدی و نیز وسایل برقی که به جای استفاده از باتری و شارژر از پنل‌های نوری استفاده می‌کنند (حتی ماشین حساب) هم نقشی مهم در این راه ایفا می‌کند.

– شروع کوچک: شاید استفاده از یک ماشی حساب با پنل نوری یا کاهش حتی یک دقیقه‌ای مدت زمان حمام به نظر شما مهم نباشد اما همین کارهای ساده، آغازی است بر شیوه‌ی زندگی بهتری که در آن اهمیت بیشتری برای محیط زیست، کره‌ زمین و چالش‌های آن قائل هستید.

اینفوگرافیک تغییرات اقلیمی
برای دریافت اینفوگرافیک تغییرات اقلیمی در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید.

برای مشاهده‌ سایر اینفوگرافیک‌های منتشر شده در ای‌پی‌بلاگ، برچسب اینفوگرافیک را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید