تصاویر ماهواره‌ای توفان هاروی ؛ قدرتمندترین توفان دهه اخیر امریکا

You are currently viewing تصاویر ماهواره‌ای توفان هاروی ؛ قدرتمندترین توفان دهه اخیر امریکا

توفان هاروی که پیش بینی می‌شود قوی‌ترین و قدرتمندترین توفان یک دهه‌ي اخیر در کشور امریکا باشد، به سرعت در حال عبور از شهرها و ایالت‌های مختلف امریکاست. هرچند حرکت توفان روی زمین و عبور آن از شهرها باعث تخریب ساختمان‌ها و شکستن درختان و … است، اما برخلاف این خرابی‌ها، تصاویر هوایی ایستگاه فضایی بین المللی از این توفان بسیار زیباست.

یکی از کارمندان بخش هواشناسی ناسا به نام رندی برسنیک در اینستاگرام شخصی خود (@astrokomrade) تصاویر ماهواره‌ای توفان هاروی را منتشر کرده است. تصاویری که توسط ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز آسمان ایالت تگزاس امریکا ثبت شده است.

تصاویر ماهواره‌ای توفان هاروی

توفان هاروی با حداکثر سرعت ۱۲۵ مایل

پیش بینی می‌شود توفان هاروی دو تا سه روز در سواحل ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا باقی بماند و این ایالت‌ها چند روزی شاهد باران شدید، تگرگ و تندباد باشند. پیش بینی می‌شود حداکثر سرعت توفان هاروی به ۱۲۵ مایل بر ساعت برسد. مرکز هواشناسی ناسا در مرکز فضایی جانسون واقع در هوستون ایالت تگزاس قرار دارد و این تصاویر نیز توسط کارشناسان این مرکز ثبت و مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک: 6 گام ساده برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی

چند روز پیش نیز تصاویر ماهواره‌ای خارق العاده‌ای از توفان هاروی بر فراز خلیج مکزیک منتشر شده بود. تصاویر زیبا و دیدنی که جنبه‌ای دیگر از زیباهای طبیعت را به نمایش گذاشت. هرچند این نمای خیره کننده‌ی فضایی از چرخش ابرها، چندان برای کسانی که در محل عبور توفان هستند زیبا نیست و خطرات بسیاری را با خود به همراه دارد.

کریس هادفیلد، هواشناس بازنشسته کانادایی ناسا، که مدتی نیز در ایستگاه فضایی بین المللی بوده است، در توییتی به همین مشکلات و خطرات اشاره کرده است، خصوصاً برای فضانوردانی که این تصاویر را از عبور توفان بر فراز خانه‌هایشان ثبت کرده‌اند.

تصور کنید که در یک سفینه‌ی فضایی هستید، توفانی را تماشا می‌کنید که از محل زندگی خانواده شما می‌گذرد…
– کریس هادفیلد (@Cmdr_Hadfield) August 25, 2017

دیدگاهتان را بنویسید