یک گام تا نبرد بزرگ در وستروس؛ پایان فصل هفتم بازی تاج و تخت

You are currently viewing یک گام تا نبرد بزرگ در وستروس؛ پایان فصل هفتم بازی تاج و تخت

شاید آن چیزی که درباره‌ی پایان فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت تصور می‌کردید به حقیقت پیوسته، شاید هم نه! فصل هفتم با پخش تنها هفت قسمت و زمانی بسیار کمتر از فصول پیشین بازی تاج و تخت به پایان رسید. فصلی که شاید کوتاه‌تر بود اما حرف‌های بیشتری برای گفتن داشت و بسیاری از راز و رمز‌های فصول پیشین را بر ملا کرد. فصلی که به امید تماشای نبرد بزرگ آغاز شد و با اطمینان از روی دادن نبرد بزرگ به پایان رسید.

توجه: ادامه‌ی متن دارای مطالبی است که داستان فصل هفتم و هشتم سریال بازی تاج و تخت را لو می‌دهد.

در پایان فصل ششم، شاید نبرد جان اسنو (با بازی کیت هرینگتون) و رمزی بولتون (ایوان رئون) نقطه‌ی عطفی در روند داستان سریال بود، اما ورود ارتش بزرگ دنریس تارگرین (امیلیا کلارک) و به قدرت رسیدن سرسی لنیستر (لنا هیدی) خبر از نبردی بسیار بزرگ می‌داد. نبردی که شاید سرنوشت پادشاهی را در هفت قلمرو تعیین می‌کرد.

عشق جان اسنو و دنریس تارگرین

عاشقانه‌ي پادشاه شمال و مادر اژدها

داستان اما اینگونه پیش نرفت و پادشاهی جان اسنو در شمال، روند اتفاقات را به سمت دیگری برد. ترس جان اسنو از نبرد با پادشاه شب (ریچارد بریک) و ارتش مردگان، روابط جدیدی را در میان مدعیان تخت آهنین برقرار کرد. اتفاقاتی که یکی پس از دیگری در فصل هفتم روی دادند و نهایتاً به نبرد میان دنریس و اژدهاهای او با پادشاه شب منجر شدند. نبردی که نتیجه‌اش کشته شدن یک اژدها به دست پادشاه شب، تبدیل آن به عضوی از ارتش مردگان و دستیابی او به نیرویی قدرمند بود. نتیجه‌ی دیگر پادشاهی جان اسنو، دیدار دو مدعی اصلی نشستن بر تخت پادشاهی بود. اتفاقی که دو نکته‌ی اساسی داشت، اعلام وفاداری جان به دنریس و ادامه یافتن حیله‌گری‌های سرسی. همه‌ي این قول و قرارها به حرکت ارتش دنریس به سوی شمال و اتحاد او و جان و نیز حمایت ظاهری سرسی برای نبرد با ارتش مردگان منجر شد. البته از شکل گیری ارتباط عاشقانه‌ي جان و دنریس هم نباید بگذریم. ارتباطی که شاید در فصل پایانی نقشی کلیدی در داستان ایفا کند.

تیریون لنیستر در فصل 7 بازی تاج و تخت

نگاه عجیب تیریون لنیستر (پیتر دینکلیج) به اتاق دنریس در سکانس پایانی را تنها می‌توان ناشی از حس حسادت او به رابطه‌ی جان و دنریس دانست. حسی که ممکن است منجر به تصمیماتی بی‌ملاحظه و نسنجیده توسط تیریون شود.

بیشتر بخوانید:  ۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش پایانی / از بازی تاج و تخت تا سریال تاج

مرگ لرد بیلیش

دست لرد بیلیش بالاخره رو شد!

از سویی دیگر، تصور پایان یک فصل از سریال بدون کشته شدن یک شخصیت مهم، تصوری کاملاً واهی است! از کشته شدن ند استارک (شان بین) تا کشته شدن رمزی بولتون، مرگ ناگهانی شخصیت‌های اصلی همواره قابل پیش‌بینی بوده است، نکته‌ی غیرقابل پیش‌بینی،‌ فرد مورد نظر است! در قسمت آخر فصل هفتم اما قرعه به نام لرد پیتر بیلیش (آیدان گیلر) افتاد و بالاخره اجتماع مجدد خانواده‌ی استارک در وینترفل نتیجه بخش شد. با همکاری هر سه فرزند زنده‌ي ند استارک، آریا (میسی ویلیامز)، برن (ایزاک همپستد رایت) و سانسا (سوفی ترنر)، انگشت کوچک به خاطر خیانت‌هایش کشته شد.

و اما آنچه که مهم‌ترین اتفاقات را در فصل آینده رقم خواهد زد، تخریب دیوار توسط پادشاه شب و ورود او و ارتشی از مردگان، همراه با غول‌ها، مردان، زنان و البته یک اژدها به شمال است.

پدر و مادر واقعی جان اسنو

نبردهای کوچک در سایه نبرد بزرگ

هنوز برای پیش‌بینی اتفاقات فصل هشتم بازی تاج و تخت زود است و تنها می‌توانیم بپذیریم که نبرد بزرگ در راه است، نبردی که مرز میان مرگ و زندگی را تعریف خواهد کرد و سرنوشت همه چیز به آن وابسته است. البته رونمایی از پدر و مادر حقیقی جان توسط برن در این فصل نیز بر پیچیدگی‌ها خواهد افزود. در حال حاضر جان وارث اصلی تاج و تخت تارگرین‌ها است و دنریس در رده‌ی دوم است. موضوعی که البته امیلیا کلارک هم در مصاحبه‌ای به آن اشاره کرده است.

من به سختی کار کرده‌ام و نمی‌خواهم این تاج و تخت را با کسی قسمت کنم، تخت سلطنت تنها به اندازه‌ی یک اژدها جا دارد، و آن اژدها من هستم. همین و بس!

از سویی دیگر کیت هرینگتون احتمال نبرد میان دو کبوتر عاشق فصل هفتم را رد نکرده است!

آن دو ممکن است با هم به تماشای غروب آفتاب بروند. شاید هم یکدیگر را بکشند.

به هر حال، نبرد این دو تارگرین باید صبر کند، چراکه نبرد بزرگ در راه است و اگر آن‌ها نتوانند بر پادشاه شب پیروز شوند، تاج و تختی نخواهد ماند که کسی بر سرش بازی کند!

نقل قول‌ها و تصاویر از وبسایت اکسپرس نقل شده‌اند.

پوستر فصل هفتم بازی تاج و تخت

دیدگاهتان را بنویسید