سونی با معرفی هدفون بی‌سیم WF-1000X به جنگ ایرپاد اپل می‌رود

You are currently viewing سونی با معرفی هدفون بی‌سیم WF-1000X به جنگ ایرپاد اپل می‌رود

سونی امروز با معرفی هدفون بی‌سیم WF-1000X رسماً وارد بازار هدفون‌های بی‌سیم شد. محصولی که در نگاه اول رقیبی جدید برای هدفون بی‌سیم شرکت اپل، ایرپاد، به نظر می‌رسد. این مدل نیز به مانند مدل پیشین هدفون‌های سونی، MDR-1000X، قابلیت کاهش صداهای اضافی است و البته چند قابلیت جدید نیز به آن افزوده شده است.

این هدفون به صورت کاملاً بی‌سیم طراحی شده و جعبه‌ي ویژه همراه آن علاوه بر نگهداری هر دو هدفون، شارژر آن نیز محسوب می‌شود. با خروج هدفون‌ها از جعبه، به صورت خودکار روشن می‌شوند. البته سرعت اتصال این هدفون بی‌سیم به سرعت ایرپاد نیست، هرچند وجود فناوری ان‌اف‌سی در گوشی هوشمند سرعت اتصال را بیشتر می‌کند.

قابلیت‌های ویژه هدفون بی‌سیم WF-1000X

هدفون بی‌سیم  WF-1000X دارای قابلیت حذف صداهای اضافی است. قابلیتی که به کمک آن کاربر قادر است صداهای بیرونی را به حداقل مقدار کاهش دهد و با حداکثر دقت و کیفیت صدای هدفون را بشنود. قابلیتی برعکس این مورد نیز وجود دارد که صدای هدفون را قطع کرده و صدای محیط را پخش می‌کند.

در هدفون بی‌سیم WF-1000X قابلیت جذاب دیگری به نام شنیدن هوشمند (Smart Listening) نیز به کار رفته است. این قابلیت که با نصب یک اپلیکیشن فعال می‌شود، تغییراتی در میزای صدای محیط اطراف ایجاد می‌کند. مثلاً اگر در حال صفر با خودرو باشید،‌ صدای موتور ماشین و سایر صداها به صورت خودکار کم می‌شود تا تمرکز روی صدای پخش شده افزایش یابد. اگر در حال قدم زدن در طبیعت باشید، صدای اضافی محیط کم می‌شود و صداهای محیط زیست افزایش می‌یابد تا حس طبیعت گردی افزایش یابد. مدل‌های دیگری در این اپلیکیشن وجود دارد و تنظیمات آن به صورت دستی نیز قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:  گوگل مپ برای یافتن جای پارک به کمک شما می‌آید

هدفون بی‌سیم WF-1000X با یک بار شارژ کامل، ۹ ساعت قابل استفاده است، البته با فعال کردن قابلیت کاهش صداهای محیطی این زمان به ۳ ساعت کاهش می‌یابد. قیمت این هدفون ۱۹۹ دلار اعلام شده است که به نسبت ایرپاد که ۱۵۹ دلار قیمت دارد، گران‌تر است. قیمت بالاتری که قابلیت‌های حذف صداهای اضافی و شنیدن هوشمند آن را به گزینه‌ای جذاب برای استفاده تبدیل می‌کند.

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید