همه چیز درباره اپل آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس؛ نسل جدید آمدند!

You are currently viewing همه چیز درباره اپل آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس؛ نسل جدید آمدند!

انتظارها به سر رسید و آیفون‌های جدید رونمایی شدند. اپل با معرفی هشتمین نسل از گوشی‌های هوشمند آیفون، راه گذشته‌اش را ادامه داد و اپل آیفون ۸ را با همان سبک و سیاق مدل‌های قبلی معرفی کرد. مثل آیفون ۷، نسل جدید آیفون هم ۲ مدل دارد، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس. البته در مراسم برگزار شده توسط اپل، آیفون دیگری به نام آیفون ایکس و نیز نسل یوم ساعت‌های هوشمند اپل نیز معرفی شد که در مطالب بعدی به آن‌ها هم خواهم پرداخت. فعلاً اما نوبت اپل آیفون ۸ و ۸ پلاس است.

مشخصات فنی اپل آیفون ۸

چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد! اپل نسل جدید گوشی‌های هوشمندش را با بهبودهای بسیار، در هر دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری رونمایی کرده است. شاید تغییرات خیلی فضایی نباشند و انتظار از اپل بیشتر از این‌ها باشد، اما اپل آیفون ۸ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

چیپست A11 اپل همراه با پردازشگر مرکزی ۶ هسته، حافظه داخلی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایتی بخش پردازشی آیفون‌های جدید را تأمین می‌کنند. حافظه رم این دو گوشی البته متفاوت است، ۲ گیگابایت برای آیفون ۸ و ۳ گیگابایت برای آیفون ۸ پلاس. مطمئناً این سخت افزارها در کنار سیستم عامل جدید اپل، آی‌اواس ۱۱،‌ تجربه‌ای جدید از گوشی هوشمند را رقم می‌زنند.

تفاوت اساسی این دو گوشی اما در اندازه‌ی نمایشگرهای آن‌هاست. اپل آیفون ۸ نمایشگری ۴٫۷ اینچی با اندازه تصویر ۷۵۰×۱۳۳۴ و چگالی پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ است. آیفون ۸ پلاس اما نمایشگری بزرگتر دارد. نمایشگر این گوشی ۵٫۵  اینچی با اندازه تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و چگالی پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ است.

دوربین آیفون ۸

دوربین اصلی گوشی آیفون ۸، ۱۲ مگاپیکسلی است. قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴k با کیفیت ۲۱۶۰p دارد و تمامی قابلیت‌های مرسوم نظیر تشخیص چهره، فوکوس خودکار، عکس برداری اچ‌دی‌آر و پاناروما را نیز داراست. مشخصات دقیق دوربین اصلی به شرح زیر است:

[one_half padding=”10px 10px 10px 10px”]

اپل آیفون 8

۱۲MP, f/1.8, 28mm, phase detection autofocus, OIS, quad-LED (dual tone) flash, 1/3″ sensor size, geo-tagging, simultaneous 4K video and 8MP image recording, touch focus, face/smile detection, HDR (photo/panorama)

 

دوربین جلوی این گوشی ۸ مگاپیکسلی است و قابلیت تشخیص چهره، تصویر برداری اچ‌دی‌آر و فیلم برداری ۱۰۸۰p را نیز دارد.

دوربین آیفون ۸ پلاس

دوربین اصلی آیفون ۸ پلاس اما دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی دارد. قابلیت‌های اصلی این دوربین مشابه دوربین آیفون ۸ است و البته کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن بهتر است. دوربین جلوی این گوشی هم ۷ مگاپیکسل است و قابلیت‌هایش مشابه برادر کوچک‌ترش است.

اپل آیفون 8 پلاس

۱۲MP, f/1.8, 28mm, phase detection autofocus, OIS, quad-LED (dual tone) flash, 1/3″ sensor size, geo-tagging, simultaneous 4K video and 8MP image recording, touch focus, face/smile detection, HDR (photo/panorama)

قابلیت جدید و بسیار جذابی که اپل به آیفون‌های جدیدش اضافه کرده، امکان فیلم برداری واقعیت افزوده (AR) است. به این ترتیب با دوربین‌های اپل می‌توان تصاویر واقعیت افزوده ساخت و از آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  Galaxy Note 8 ؛ پرچمدار جدید سامسونگ رسماً رونمایی شد

بلوتوث ۵، وای فای ۸۰۲٫۱۱، ان‌اف‌سی، حسگر اثر انگشت، شارژ بی‌سیم و قابلیت شارژ سریع با توانایی شارژ ۵۰ درصدی تنها در سی دقیقه اشاره کرد. حذف جک ۳٫۵ میلی متری نیز از دیگر ویژگی‌های آیفون جدید است. بدنه آیفون جدید نیز از جنس شیشه است و آلومینیوم تنها در شاسی گوشی یه کار برده شده است. تغییری که آیفون را بیش از پیش زیبا می‌کند. همچنین مثل مدل‌های پیشین این گوشی‌ها نیز در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم و دارای استاندارد IP67 هستند.

اپل آیفون ۸ و ۸ پلاس با قیمت‌های ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار، در سه رنگ سیاه، طلایی و نقره‌ای از ۲۲ سپتامبر وارد بازار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید