بیل گیتس: بابت Control-Alt-Delete متأسفم!

You are currently viewing بیل گیتس: بابت Control-Alt-Delete متأسفم!

هرکسی که تا به حال با سیستم عامل ویندوز کار کرده حتماً از دستور ترکیبی Control-Alt-Delete هم استفاده کرده است. دستوری ترکیبی که راهی برای نجات سیستم از هنگ و کراش است. البته کاربرد اصلی این دستور در بارگذاری مجدد سیستم عامل در محیط داس است. حالا و پس از گذشت چندین سال، بیل گیتس، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شرکت مایکروسافت اعتراف کرده که بابت استفاده از دستور ترکیبی Control-Alt-Delete به جای قرار دادن یک کلید برای اجرای آن متأسف است.

بیل گیتس که برای حضور در انجمن جهانی تجارت بلومبرگ، در شهر نیویورک به سر می‌برد، درباره‌ی اجرای این دستور با کلیدهای ترکیبی به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته است:

اگر می‌توانستم ویرایش کوچکی انجام دهم، از یک کلید برای اجرای این دستور (Control-Alt-Delete) استفاده می‌کردم.

Control-Alt-Delete دستپخت آی‌بی‌ام

پیش از این هم بیل گیتس استفاده از سه کلید برای اجرای این دستور را نتیجه‌ی کار طراحان شرکت آی‌بی‌ام دانسته بود. در سال ۲۰۱۳ بیل گیتس در جلسه‌ای در دانشگاه هاروارد گفته بود که می‌توانسته یک کلید برای این کار داشته باشد اما طراحان آی‌بی‌ام اجازه نداده‌اند.

ما می‌توانستیم یک دکمه داشته باشیم، اما کسی که در شرکت آی‌بی‌ام مسئول طراحی صفحه کلید بود به ما یک دکمه نداد.

بیشتر بخوانید:  مایکروسافت: نرم افزار پینت زنده است و زنده خواهد ماند

این مشکل وقتی بیشتر توجهات را به خود جلب کرد که اپل در سیستم عامل مک از یک کلید مجزا به جای سه کلید Control-Alt-Delete برای بارگذاری مجدد سیستم استفاده کرد. به هر حال این اتفاق افتاده و در حال حاضر Control-Alt-Delete به بخشی از تجربه‌ي کاربری اکثر دارندگان رایانه‌های شخصی تبدیل شده است. شاید برای زدن این دستور نیاز به هر دو دست باشد و استفاده از یک کلید بهتر از سه کلید است، اما این دستور هم تاکنون جای خود را در بین کاربران باز کرده است!

بیل گیتس و همسرش ملیندا، بنیان‌گذاران بزرگترین بنیاد خیریه‌ی خصوصی جهان، بنیاد بیل و ملیندا گیتس هستند. این زوج با همکاری چهره‌های برجسته‌ای نظیر باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا و جاستین ترودو نخست وزیر فعلی کانادا، در حال اجرای طرحی خیریه برای سازمان ملل متحد هستند. طرحی که برای بهبود خدمات خیریه سازمان ملل استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید