نگاهی به پرچمداران جدید گوگل؛ گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال

You are currently viewing نگاهی به پرچمداران جدید گوگل؛ گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال

بالاخره لحظه‌ی موعود فرارسید و گوگل هم مثل اپل، پرچمداران جدیدش را معرفی کرد. دو پرچمدار جدید این شرکت، گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال رسماً رونمایی شدند. نسل جدید سری گوشی‌های هوشمند پیکسل که در واقع ادامه دهنده‌ی راه گوش‌های هوشمند گوگل نکسوس هستند، گام جدید گوگل برای رقابت همه جانبه با اپل است، اندروید ۸ در بعد نرم افزاری و پیکسل در بعد سخت افزاری.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال

گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال

ابتدا نگاهی به پرچمدار قدرتمندتر، گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال (Google Pixel 2 XL) می‌اندازیم. برادر بزرگتر نسل دوم گوشی‌های پیکسل دارای نمایشگری ۶ اینچی پی‌-اولد (مشابه ال‌جی V30) با اندازه تصویر ۱۴۴۰×۲۸۸۰ و تراکم پیکسلی ۵۳۸ پیکسل در اینچ،‌ همراه با قابلیت‌های اضافی نظیر روشنی دائمی اندروید ۸ و کارایی بالا در زیر نور خورشید است. همچنین برای محافظت از این نمایشگر، گوگل از گوریلا گلس ۵ با لبه‌ي خمیده استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:  Galaxy Note 8 ؛ پرچمدار جدید سامسونگ رسماً رونمایی شد

پیکسل بر خلاف بسیاری از رقبا، همچنان از دوربین‌های تک لنزی در جلو و عقب استفاده می‌کند، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت پردازش تصویر نسل جدید و فناوری OIS است. دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسلی است. در بعد فیلم‌برداری نیز دوربین اصلی با کیفیت ۲۱۶۰p و دوربین جلو نیز با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم‌برداری می‌کند.

گوگل پیکسل 2 ایکس‌ال (Pixel 2 XL)

تراشه‌ی به کار رفته در پیکسل ایکس‌ال جدیدترین محصول کوالکام، اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است. این تراشه در کنار پردازشگر ۸ هشت هسته (شامل ۴ هسته ۲٫۳۵ و ۴ هسته ۱٫۹ گیگاهرتزی)،حافظه رم ۴ گیگابایتی، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۴۰، حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی غیرقابل ارتقا و سیستم عامل اندروید ۸ اوریو، تجربه‌ای خاص از یک گوشی هوشمند را خلق خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس؛ نسل جدید آمدند!

قسمت پشتی بدنه این گوشی شیشه‌ای و باقی بخش‌ها آلومینیومی، دارای استاندارد IP67، باتری آن ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است. گوگل پیکسل ایکس‌ال تنها در دو رنگ سیاه، و سیاه و سفید طراحی شده است. قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی آن ۸۵۰ و مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۹۵۰ دلار است، فروش این گوشی از اواسط نوامبر ۲۰۱۷ آغاز می‌شود.

 

گوگل پیکسل ۲

برادر کوچک‌تر نسل دوم گوشی‌های هوشمند پیکسل نمایشگری ۵ اینچی دارد. هرچند نمایشگر گوگل پیکسل ۲ کوچک‌تر از مدل ایکس‌ال است اما استفاده از بلدگوی استریو در جلوی گوشی (مشابه برخی مدل‌های اچ‌تی‌سی) باعث شده اندازه کلی این دو چندان متفاوت نباشد. از نظر سخت افزاری تفاوت خاصی بین این دو گوشی وجود ندارد و تراشه، رم، حافظه داخلی، دوربین‌ها و پردازشگرهای مرکزی و گرافیکی آن‌ها یکسان هستند.

گوگل پیکسل 2 (Pixel 2)

تفاوت اساسی در نمایشگر گوگل پیکسل است، این نمایشگر از نوع آمولد با اندازه تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و چگالی پیکسلی ۴۴۱ پیکسل است. قیمت این گوشی برای مدل ۶۴ گیگابایتی ۶۵۰ و برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۷۵۰ دلار است. رنگبندی پیکسل گوگل ۲ هم متفاوت است و شامل آبی، سفید و سیاه و زمان ورود آن به بازار ۱۰ اکتبر سال جاری میلادی است.

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید