مرورگر مایکروسافت اج برای آی‌او‌اس و اندروید منتشر شد

You are currently viewing مرورگر مایکروسافت اج برای آی‌او‌اس و اندروید منتشر شد

سه روز پیش با انتشار متنی در وبلاگ رسمی شرکت مایکروسافت، این شرکت از انتشار نسخه آزمایشی (بتا) مرورگر مایکروسافت اج برای دو سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید خبر داد. ردموندی‌ها این حرکت را برای پاسخ به درخواست‌های کاربران انجام دادند و البته در مرحله‌ی اول مرورگر مایکروسافت اج تنها برای تعداد محدودی از کاربران ارائه شد.

یکی از درخواست‌های متدوالی که از کاربران مایکروسافت اج در ویندوز ۱۰ به گوش ما می‌رسید، «گسترش تجربه وبگردی با اج به گوشی‌های هوشمند» بود. شما گفتید و ما هم شنیدیم!
جو بلفیور، معاون رییس بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت

گسترش تجربه وبگردی با مایکروسافت اج

حالا اما مایکروسافت امکان دانلود مرورگرش را برای همه‌ی کاربران اندروید و آی‌اواس فراهم آورده است. کاربران ویندوز ۱۰ حالا می‌توانند با دریافت مرورگر مایکروسافت اج از سایت رسمی این شرکت (اینجا)، تجربه‌ی مرور صفحات با اج را به گوشی‌های هوشمندشان هم منتقل کنند. راهکاری که برای کاربران این مرورگر بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

ما اج (EDGE) را برای کاربران موبایلی آماده می‌کنیم، بنابراین صدها میلیون کاربر رایانه‌های شخصی اج می‌توانند تجربه [وبگردی] را در همه جا امتحان کنند. درخواست بزرگ!
جو بلفیور (توییتر)

بیشتر بخوانید:  Xbox One X مایکروسافت قدرتمندترین کنسول بازی تاریخ را رونمایی کرد

مهم‌ترین قابلیت ارائه شده در این نسخه، امکان ادامه‌ی مرور صفحات وب در رایانه و گوشی است. یعنی اگر شما در رایانه خود صفحه‌ای را باز کرده‌اید ولی مجبور شده‌اید رایانه را ترک کنید و به جای دیگری بروید، می‌توانید با ورود به مرورگر اج در گوشی یا تبلت، همان صفحه را از همان جایی که در رایانه دیده‌اید، مشاهده کنید. البته برعکس این حالت نیز قابل انجام است. این قابلیت امکان مطالعه‌ی پیوسته متون بلند را با دستگاه‌های متفاوت، بدون صرف وقت برای یافتن دوباره‌ی متون فراهم می‌کند و البته از جستجوی‌های اضافی در اینترنت نیز می‌کاهد. مایکروسافت اج برای این دو سیستم عامل فعلاً فقط به زبان انگلیسی ارائه شده اما در روزهای آتی سایر زبان‌ها و نیز قابلیت‌های جدید آن منتشر خواهد شد.

در روزهایی که مایکروسافت و حتی موزیلا و اپل هم رقابت سخت بازار مرورگرهای اینترنتی را به گوگل کروم واگذار کرده‌اند، انتشار نسخه اندروید و آی‌او‌اس مرورگر مایکروسافت اج می‌تواند امیدی تازه برای افزایش سهم در این بازار باشد. راهی طولانی و سخت که آینده‌ی آن چندان امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید