پایان کار شبکه اجتماعی کلوب دات کام پس از ۱۲ سال فعالیت

You are currently viewing پایان کار شبکه اجتماعی کلوب دات کام پس از ۱۲ سال فعالیت

داستان شبکه‌های اجتماعی هم در نوع خود عجیب هستند، شبکه‌هایی که روزگاری در اوج قدرت هستند و پر از کاربر؛ روزگاری هم رو به افول می‌گذارند و به سوی خاموشی پیش می‌روند. از اورکات و مای‌اسپیس گرفته تا فرندفا و شبکه اجتماعی کلوب دات کام.

هرچند به شخصه هیچوقت عضو فعالی در شبکه اجتماعی کلوب نبودم، اما حساب کاربری کوچکی داشتم و هر چند ماه یکبار سری به این حساب کاربری می‌زدم. به رسم همین عادت چندین ساله، امروز هم به شبکه اجتماعی کلوب سر زدم که در کمال ناباوری با پیام پایان کار این شبکه اجتماعی در صفحه نخست آن مواجه شدم. شاید این روزها با وجود فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و صد البته تلگرام، دیگر کسی سراغ کلوب نمی‌رود و ممکن است برخی بگویند خاموشی کلوب دات کام چندان مهم نیست، اما به نظر من شبکه اجتماعی کلوب نمادی بود از روند رو به رشد اینترنت وطنی و سرآمدی بود برای شبکه‌های اجتماعی پارسی زبان.

بیشتر بخوانید:  همکاری صباایده و اپراتور زین برای ساخت آپارات عربی

خاموشی شبکه اجتماعی کلوب

حالا اما راه کلوب دات کام رو به اتمام است و پایان پاییز امسال، پایان این شبکه اجتماعی قدیمی است. بنا بر اطلاعیه‌ی منتشر شده در وبسایت کلوب، این شبکه اجتماعی فقط تا آخر پاییز امسال در دسترس است و پس از آن خاموش خواهد شد.

نگهداری سایت کلوب دات کام با شرایط فعلی، محدودیت ها و عدم تمایل به توسعه آن بیش از این صلاح نیست و شرکت صباایده تصمیم به خاموشی این سرویس در انتهای پاییز دارد. از کاربران عزیز و قدیمی این سرویس دردمندانه پوزش می طلبیم و تقاضا داریم در این فرصت یکی دو ماهه اگر محتوای خاصی برای کپی برداری یا ذخیره نسخه پشتیبان در نظر دارند از فرصت استفاده کنند.
بخشی از پیام منتشر شده در وبلاگ شخصی محمد جواد شکوری مقدم، مدیر کلوب دات کام

در روزگاری که دسترسی اینترنت هنوز دیال‌آپ بود و یاهو مسنجر محبوب‌ترین سرویس پیام رسان به شمار می‌رفت، اورکات و یاهو ۳۶۰ مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده بودند. در همین روزها بود که شبکه اجتماعی کلوب با الگوگیری از اورکات وارد وب پارسی شد و دی ماه سال ۸۳ شبکه اجتماعی کلوب افتتاح شد. استقبال از این شبکه اجتماعی در دوران اوجش بسیار بالا بود و روند رو به رشد این شبکه آغازی برای موفقیت تیم صبا ایده و ایجاد سایت‌هایی نظیر میهن‌بلاگ، آپارات، فیلیمو و لنزور شد.

دیدگاهتان را بنویسید