نماد سایت ای‌پی‌بلاگ

جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ همراه با پیشرفته ترین فناوری فوتبالی، خط دروازه

خط دروازه

داور انسان است و حق اشتباه دارد . جمله ای که همه ما شنیده ایم ! اما اینبار و در جام جهانی ۲۰۱۴ بزریل دسته کم این جمله را در مورد تشخیص گل بودن یا نبودن توپ های میلی متری روی خط دروازه نخواهیم شنید .

پس از استفاده یوفا از دو داور خط نگهدار در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برای کنترل خط دروازه ، حالا فیفا در جام جهانی ۲۰۱۴ از تکنولوژی خط دروازه استفاده می کند . تکنولوژی goalline متشکل از ۱۴ دوربین با سرعت بالاست که برای هر دروازه ۷ دوربین می شود . این دوربین ها در هر ثانیه ۵۰۰ عکس می گیرند که توسط رایانه ها پردازش شده و تصویر بررسی می شود . از طرفی یک ساعت مچی متصل به این سیستم را دارو حمل می کند که در لحظه ای که توپ از خط بگذرد شروع به لرزیدن کرده و روی صفحه آن کلمه ” Goal ” نقش می بندد .فیفا در سال ۲۰۱۲ به کمپانی آلمانی سازنده این فناوری جوایزی اهدا کرد .
یکی از طراحان این سیستم گفته است که این سیستم با پردازش رایانه ای فوق العاده قوی خود توانایی دارد آهنگ همه حرکات تمامی عوامل خارجی در زمین مانند بازیکنان ، داور و هر شیئ دیگری را بررسی کند و آن ها را از نتیجه خود خارج کند .
به گفته مدیرعامل شرکت سازنده ، این فناوری ۱۰۰ درصد دقیق است و سیستم کاملا کار می کند .
علاوه بر استفاده آزمایشی فیفا از این فناوری در جام کنفدراسیون های سال گذشته در برزیل ، در ماه آوریل گذشته نیز شرکت سازنده این محصول دوباره این فناوری را در استادیوم مارکانا ریودژانیرو امتحان کرد که در هر دوی این ازمون ها سیستم کاملا درست عمل کرد .
Johannes Holzmueller سخنگوی فیفا نیز گفته که ما می تواینم کاملا به این فناوری اعتماد کنیم و هیچ شکی در نتایج آن نیست و می توانیم مطمئن باشیم که دیگر شاهد حرف و حدیث های ناشی اشتباهات داوری در اعلام گل نباشیم .
هر چند هنوز هم کسانی هستند که این شیوه را زیر سوال می برند اما با توجه به استفاده از این فناوری جدید و نیز سیتم های فیلم برداری جدید و پیشرفته به جرئت می توان  جام جهانی برزیل را پیشرفته ترین جام جهانی تاریخ فوتبال جهان نامید .

خروج از نسخه موبایل