نماد سایت ای‌پی‌بلاگ

سنسور یک اینچی دوربین برگ برنده گوشی هوشمند جدید پاناسونیک

پاناسونیک Lumix Smart Camera CM1

پاناسونیک شرکت نام آشنای ژاپنی که مدتهاست جسته و گریخته در بازار تلفن همراه فعال است ، پس از معرفی چند گوشی هوشمند ناموفق در بازار ، حالا با معرفی گوشی جدید خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده ، گوشی هوشمندی که نه به خاطر نمایشگر و پردازشگرش بلکه به دلیل دوربین قدرتمندش مورد توجه قرار گرفته است .

Lumix Smart Camera CM1 نام گوشی هوشمند اندرویدی جدید پاناسونیک است که امروز در نمایشگاه Photokina 2014 رونمایی شد . این گوشی با در بر داشتن دوربینی قدرتمند رقیبی جدی برای گوشی Galaxy K Zoom شرکت سامسونگ است که در نوع خود تا به امروز بی رقیب بود .
تمرکز پاناسونیک در طراحی و تولید این گوشی دوربین آن بوده است پس نباید انتظار داشت که سخت افزارهای بسیار قدرتمند گوشی های تولید روز را در این دوربین-موبایل ببینیم !
سنسور ۱ اینچی تعبیه شده در دوربین Lumix Smart Camera CM1 واقعا برای یک گوشی هوشمند بزرگ است اما می تواند تصاویر فوق العاده ثبت کند و لذت عکاسی با موبایل را برای کاربرش چند برابر کند . این دوربین با کیفیت ، ۲۰ مگاپیکسلی است ، لنزش f/2.8 Leica می باشد و می تواند ویدئوهای ۴K را در ۱۵fps و ویدئوهای ۱۰۸۰p را در ۳۰fps ضبط کند .
همانطور که در تصاویر نیز مشهود است ، این دوربین قوی باعث افزایش سایز گوشی شده است به وطری که قطر این گوشی ۲۱٫۱ میلی متر و وزنش ۲۰۴ گرم است .
از دید قطعات نیز می توان به نمایشگر این گوشی ۴٫۷ اینچ لمسی با کیفیت ۱۰۸۰p ، حافظه داخلی ۱۶ گیگبایتی همراه با قابلیت افزودن کارت حافظه میکرو ، رم ۲ گیگابایتی ، وای فای ، بلوتوث ، جی پی اس ، ال تی ای و باتری ۲۶۰۰ mAh اشاره کرد . پردازشگر این گوشی ۲٫۳ گیگاهرتزی چهارهسته سوار شده بر چیپست Qualcomm Snapdragon 801 است و سیستم عالش نیز اندروید ۴٫۴ موسوم به کیت کت است.
قرار است این گوشی ماه نوامبر نخست در کشور های فرانسه و آلمان با قیمت ۸۹۹ یورو ( حدود ۱۱۶۳ دلار ) وارد بازار شود و پس از آن در سایر نقاط جهان به فروش برسد .
خروج از نسخه موبایل