نماد سایت ای‌پی‌بلاگ

تصویری زیبا از دو خوشه از ستاره ها در جنوب کهکشان راه شیری

کهکشان رصد خانه جنوب اروپا

تنها چند روز پیش ، رصدخانه جنوبی اروپا (European Southern Observatory ) ، تصویری فوق العاده زیبا را از شکل گیری چند ستاره در جنوب کهکشان محل زندگی ما ، راه شیری را نشان می دهد .


+ برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید
دانشمندان دو خوشه مشاهده شده در تصویر ( حتما تصویر را در اندازه اصلی ببینید ) را با نام های NGC 3603 ( خوشه سمت چپ ) و NGC 3576 ( خوشه سمت راست ) نام گذاری کرده اند .
به نظر می رسد که فاصله خوشه اول با زمین چیزی در حدود ۲۰۰۰۰ سال نوری است ، اما خوشه دوم به زمین خیلی نزدیک تر است و فاصله ای در حدود ۹۰۰۰ سال نوری با ما دارد .
هر دو خوشه در بازوی مارپیچ موسوم به Carina-Sagittarius کهکشان راه شیری قرار دارند و هر دو در حال متولد کردن ستارگان جدید هستند ؛ با این حال ، به نظر می رسد NGC 3603 کمی فعالتر از NGC 3576 است .
این خوشه ها اولین بار توسط توسط ستاره شناسی به نام John Herschel در سال ۱۸۳۴ مشاهده شد و از آن زمان تاکنون موضوع چندین و چند بررسی ستاره شناسان بوده است . این تحقیقات نشان داده است خوشه NGC 3603 دارای غلظت ستاره های عظیم در کهکشان ماست و NGC 3576 دارای دو بخش گازی و غباریست که طرحی شبیه به شاخ قوچ به خود گرفته است .
برگرفته از : وبسایت رسمی ESO
خروج از نسخه موبایل