تصویری زیبا از دو خوشه از ستاره ها در جنوب کهکشان راه شیری

You are currently viewing تصویری زیبا از دو خوشه از ستاره ها در جنوب کهکشان راه شیری

تنها چند روز پیش ، رصدخانه جنوبی اروپا (European Southern Observatory ) ، تصویری فوق العاده زیبا را از شکل گیری چند ستاره در جنوب کهکشان محل زندگی ما ، راه شیری را نشان می دهد .

Star Formation Regions
+ برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

دانشمندان دو خوشه مشاهده شده در تصویر ( حتما تصویر را در اندازه اصلی ببینید ) را با نام های NGC 3603 ( خوشه سمت چپ ) و NGC 3576 ( خوشه سمت راست ) نام گذاری کرده اند .
به نظر می رسد که فاصله خوشه اول با زمین چیزی در حدود ۲۰۰۰۰ سال نوری است ، اما خوشه دوم به زمین خیلی نزدیک تر است و فاصله ای در حدود ۹۰۰۰ سال نوری با ما دارد .
هر دو خوشه در بازوی مارپیچ موسوم به Carina-Sagittarius کهکشان راه شیری قرار دارند و هر دو در حال متولد کردن ستارگان جدید هستند ؛ با این حال ، به نظر می رسد NGC 3603 کمی فعالتر از NGC 3576 است .
این خوشه ها اولین بار توسط توسط ستاره شناسی به نام John Herschel در سال ۱۸۳۴ مشاهده شد و از آن زمان تاکنون موضوع چندین و چند بررسی ستاره شناسان بوده است . این تحقیقات نشان داده است خوشه NGC 3603 دارای غلظت ستاره های عظیم در کهکشان ماست و NGC 3576 دارای دو بخش گازی و غباریست که طرحی شبیه به شاخ قوچ به خود گرفته است .
برگرفته از : وبسایت رسمی ESO

دیدگاهتان را بنویسید