آرش پاکروش هستم و نوشته‌های من را در ای پی بلاگ می‌خوانید!

حوالی سال ۷۸، حدوداً ۹ ساله بودم که با کامپیوتر آشنا شدم، ویندوز ۹۵، ۹۸ و پارسا ۹۹… سال‌های اول آشنایی من و کامپیوتر به نصب بازی گذشت و کامپیوتر برای من چیزی بیشتر از یک کنسول بازی نبود. کم کم با بالا رفتن سنم، آشنایی بیشتری با کامپیوتر پیدا کردم و به مرحله‌ی نصب ویندوز، رایت سی دی، استفاده از آفیس و حتی تایپ رسیدم! همین روزها، آغاز داستان من و علاقه به دنیای فناوری اطلاعات بود.

همزمان با همین روند، کم کم نوشتن را هم شروع کردم، اوج نوشته‌های آن دوران من، سال دوم راهنمایی بود، که داستان کوتاهی نوشتم و مقام دوم داستان نویسی استان کرمانشاه را کسب کردم.

حدود سال ۸۲ و ۸۳ و به کمک مودم دیال‌آپ بود که با اینترنت آشنا شدم. میل به نوشتن باعث شد سال ۸۳ در پرشین بلاگ یک وبلاگ ساده راه اندازی کنم. بعد از مشکلات پرشین بلاگ، چند وقتی از وبلاگ نویسی دور بودم.

سال ۸۴، دوم دبیرستان بودم که به خاطر داستان جنایی شب مرگ، دوباره موفق به کسب مقام دوم داستان نویسی استان کرمانشاه شدم.

آغاز وبلاگنویسی حرفه‌ای

سال ۸۵ دوباره به وبلاگ نویسی برگشتم، اول به بلاگفا رفتم. به خاطر پاره‌ای محدودیت‌ها بلاگفا را رها کردم و به توصیه‌ی یکی از دوستان نزدیکم، به سرویس وبلاگدهی آفتابلاگ رفتم. متأثر از نام یکی از آلبوم‌های استاد شجریان، وبلاگ غوغای عشق بازان (eshghbazan.pib.ir) را راه اندازی کردم.

غوغای عشق بازان وبلاگی با موضوعات مختلف بود که گاهی نوشته‌هایی از خودم را هم در آن منتشر می‌کردم. وبلاگی خاطره انگیز که به یکی از پربازدیدترین وبلاگ‌های آفتابلاگ تبدیل شد و آن زمان روزانه بیش از ۲۵ هزار بازدید کننده داشت. آماری که چندان کم هم نبود! بنا بر آمار الکسا، آن روزها اسم من! ششمین کلمه کلیدی پر جستجوی سرویس وبلاگدهی آفتابلاگ بود. وبلاگ eshghbazan.pib.ir نیز با ۴٫۱۱ درصد، پرترافیک‌ترین زیردامنه Pib.ir بود.

آمار وبلاگ در آفتابلاگ

سال ۸۶ اولین وبسایتم را با نام ۲۰دانلود.نت راه اندازی کردم و به جمع وبمسترهای سایت‌های دانلود نرم افزار پیوستم. با پیج رنک گوگل ۴ و بازدید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر.

سال ۸۷، کنکور، پذیرش، دانشگاه، در رشته‌ی شیمی کاربردی مشغول به تحصیل شدم.

از طرف دیگر، روزگار خوب آفتابلاگ چندان دوامی نداشت و مشکلات این سرویس دهی آغاز شد. پس از چندین ماه ناپایداری سرویس، مجبور به ترک آفتابلاگ شدم و به بلاگر رفتم و یک وبلاگ جدید با نام خودم (arashpakravesh.blogsopt.com) راه اندازی کردم. چند ماهی در بلاگر نوشتم اما این سرویس هم دچار مشکل شد و سال ۸۹ به میهن بلاگ آمدم و شب مرگ (shabemarg.mihanblog.com) را راه اندازی کردم. در شب مرگ بود که تصمیم گرفتم تنها نوشته‌های شخصی خودم را منتشر کنم.

اولین هدر وبلاگ شب مرگ
تصویری از اولین هدر وبلاگ شب مرگ

اسفند سال ۹۱، برخلاف میل باطنی، به دلیل فشار درس و کار، مجبور به تعطیلی ۲۰دانلود.نت شدم. اتفاقی که شاید یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های زندگی من بود…

سال ۹۲ و ثبت دامنه ای پی بلاگ

سال ۹۲ در کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی فیزیک پذیرفته شدم و وارد مرحله‌ی بعد شدم. در همین سال، دامنه apblog.ir را برای وبلاگ شب مرگ ثبت و به آن متصل کردم. اسفند سال ۹۲ وبلاگ شب مرگ، به انتخاب کاربران وبسایت چهره بلاگ، به عنوان چهره استان کرمانشاه انتخاب شد.

در این سال‌ها، همواره پیگیر اخبار دنیای فناوری و علوم مختلف بودم و دو وبسایت به نام‌های ۲۰بلاگ و نت‌هایو را برای انتشار اخباری که همه روزه در وبسایت‌های مختلف می‌خواندم راه اندازی کردم. البته هر دوی این وبسایت‌ها به دلیل فشار دروس دانشگاه و پایان نامه به تعطیلی کشیده شد. در تمام این مدت، تنها وبلاگ ای پی بلاگ (شب مرگ) بود که به صورت مداوم به روز می‌شد.

سال ۹۴، بعد از دفاع از پایان نامه و پایان دوره کارشناسی ارشد، تصمیم به ایجاد تغییر در ای پی بلاگ گرفتم. بعد از حدود ۵ سال و نیم وبلاگ نویسی شیرین در میهن بلاگ، تصمیم به نقل مکان گرفتم و با خرید هاست شخصی و نصب سامانه مدیریت محتوای وردپرس، نسخه‌ی جدید ای پی بلاگ را راه اندازی کردم.

سال ۹۵ در مقطع دکترای تخصصی (Phd) شیمی فیزیک پذیرش شدم و مرحله‌ی بعد آغاز شد.

در شهریور ماه سال ۹۸، وبسایت ای‌پی‌بلاگ موفق به عضویت در انجمن ملی سواد رسانه‌ای امریکا و انجمن جهانی وبلاگ‌نویسان گردشگر حرفه‌ای شد.

انجمن جهانی وبلاگ‌نویسان گردشگر حرفه‌ایانجمن ملی سواد رسانه‌ای امریکا

سال ۱۴۰۰ با دفاع از رساله دکتری، مقطع دکترای تخصصی (Phd) شیمی فیزیک را به پایان رساندم.

ای پی بلاگ امروز

روزنوشته‌های شخصی، ترانه‌ها، برگردان متون هنرمندان خارجی و داستان‌های کوتاه همراه با گزیده‌ای از تمامی موضوعاتی که روزانه در اینترنت می‌خوانم، مثل خبرهای فناوری، خبرهای ورزشی، فیلم، سریال، موسیقی و پژوهش‌های علمی و پزشکی، محتوایی است که امروز در ای‌پی‌بلاگ و صفحه روزنامه منتشر می‌شود.

شاید این روزها مطالب وبلاگ، کمی جسته، گریخته و متنوع باشد، اما در واقع ای پی بلاگ، وبلاگی خبری نیست و تنها متونی در آن نوشته می‌شود که مورد علاقه من است. همه‌ی مطالب دست‌نوشته‌های شخص من هستند و تمامی محتوای وبلاگ، نوشتارها و ترجمه‌های من هستند.

ای‌پی‌بلاگ در واقع تجربه‌ی وبلاگ نویسی من از همه‌ی این سال‌هاست…

لوگوی ای‌پی‌بلاگ در گذر ایام
لوگوی ای‌پی‌بلاگ در گذر ایام؛ از ابتدا تا به امروز