سرمایه‌گذاری ۶٫۶ میلیارد دلاری امریکا در کارخانه‌های تراشه‌سازی سامسونگ

You are currently viewing سرمایه‌گذاری ۶٫۶ میلیارد دلاری امریکا در کارخانه‌های تراشه‌سازی سامسونگ

شرکت سامسونگ برای گسترش کارخانه تراشه‌سازی خود در ایالت تگزاس امریکا، کمک هزینه ۶٫۶ میلیارد دلاری از دولت این کشور دریافت خواهد کرد. این آخرین اقدام دولت بایدن در راستای تقویت صنعت تراشه‌سازی در ایالات متحده است.

این کمک هزینه صرف ساخت چهار مجموعه صنعتی جدید در خاک امریکا شامل یک کارخانه تراشه‌سازی ۱۷ میلیارد دلاری، یک کارخانه تراشه‌سازی دیگر، یک مرکز بسته بندی پیشرفته و یک مرکز تحقیق و توسعه خواهد شد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی امریکا، قرار است این مشارکت گسترده را هفته آینده به طور رسمی اعلام کند. این کمک هزینه همچنین شامل سرمایه‌گذاری در مکان دیگری است که هنوز جزییات آن اعلام نشده است. سامسونگ به عنوان بخشی از این توافق، سرمایه‌گذاری خود در ایالات متحده امریکا را به بیش از ۴۴ میلیارد دلار خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:  معرفی اطلاعات کامل تراشه Exynos 1480 سامسونگ

کمک دولت امریکا به شرکت‌های تراشه‌سازی

پیش‌تر دولت امریکا به شرکت TSMC نیز ۶٫۶ میلیارد دلار کمک مالی جهت ساخت سومین کارخانه این شرکت در ایالت آریزونا تا سال ۲۰۳۰ اعطا کرده بود. اینتل نیز برای گسترش تجارت تراشه‌سازی خود ۸٫۵ میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده است.

این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای مجموعه‌ای از کمک‌های مالی عمده در طرح موسوم به «تراشه‌ها و علم» دولت بایدن است که با استفاده از آن‌ها، ایالات متحده قصد دارد در زمینه تجارت تولید نیمه‌رسانا به جایگاه برتر خود در جهان بازگردد. به گزارش رویترز، امریکا در سال ۱۹۹۰، ۳۷ درصد از کل نیمه‌رساناها را تولید می‌کرد، این در حالی است که سهم این کشور در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۲ درصد از بازاز جهان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید