نماد سایت ای‌پی‌بلاگ

خداحافظی تدریجی محصولات Adobe با سیستم عامل لینوکس

Adobe Reader

شرکت آدوبی در ادامه روند کاهش پشتیبانی نرم افزارهایش از سیستم عامل لینوکس ، این بار پشتیبانی Adobe Reader از لینوکس را قطع کرد .
به نظر می رسد این شرکت قصد دارد به آرامی پشتیبانی اش را از سیستم عامل لینوکس قطع کرده و این پلت فرم را از لیست خود خارج کند . در این راستا این شرکت ابتدا پشتیبانی Adobe Air را قطع ، سپس به روز رسانی  Adobe Flash را غیرممکن و حالا هم Adobe Reader را از دسترس کاربران لینوکس خارج کرده است تا نشان دهد به مرور قصد دارد پشتیبانی اش از سیستم عامل متن باز لینوکس را قطع کند .
هر چند با رفتن Adobe Reader از لینوکس کاربران این سیستم عامل به مشکل خاصی بر نخواهند خورد چراکه نرم افزارهای دیگری مثل Evince، Okular، Foxit، و qpdfview وجود دارند که هنوز قابل نصب بر روی لینوکس هستند .
دلیل این رفتار شرکت آدوبی دقیقا مشخص نیست و نمی توان نظری قطعی در این زمینه داد و باید منتظر ماند و دید موضع گیری رسمی این شرکت چه خواهد بود .
اگر از لینوکس استفاده می کنید و از طرفی طرفدار نرم افزار مشاهده پی دی اف آدوبی هستید نگران نباشید ، چراکه نسخه ۹٫۵٫۵ این نرم افزار همچنان برای دریافت و نصب بر روی لینوکس در دسترس است .

خروج از نسخه موبایل