خداحافظی تدریجی محصولات Adobe با سیستم عامل لینوکس

You are currently viewing خداحافظی تدریجی محصولات Adobe با سیستم عامل لینوکس

شرکت آدوبی در ادامه روند کاهش پشتیبانی نرم افزارهایش از سیستم عامل لینوکس ، این بار پشتیبانی Adobe Reader از لینوکس را قطع کرد .
به نظر می رسد این شرکت قصد دارد به آرامی پشتیبانی اش را از سیستم عامل لینوکس قطع کرده و این پلت فرم را از لیست خود خارج کند . در این راستا این شرکت ابتدا پشتیبانی Adobe Air را قطع ، سپس به روز رسانی  Adobe Flash را غیرممکن و حالا هم Adobe Reader را از دسترس کاربران لینوکس خارج کرده است تا نشان دهد به مرور قصد دارد پشتیبانی اش از سیستم عامل متن باز لینوکس را قطع کند .
هر چند با رفتن Adobe Reader از لینوکس کاربران این سیستم عامل به مشکل خاصی بر نخواهند خورد چراکه نرم افزارهای دیگری مثل Evince، Okular، Foxit، و qpdfview وجود دارند که هنوز قابل نصب بر روی لینوکس هستند .
دلیل این رفتار شرکت آدوبی دقیقا مشخص نیست و نمی توان نظری قطعی در این زمینه داد و باید منتظر ماند و دید موضع گیری رسمی این شرکت چه خواهد بود .
اگر از لینوکس استفاده می کنید و از طرفی طرفدار نرم افزار مشاهده پی دی اف آدوبی هستید نگران نباشید ، چراکه نسخه ۹٫۵٫۵ این نرم افزار همچنان برای دریافت و نصب بر روی لینوکس در دسترس است .

دیدگاهتان را بنویسید