مایکروسافت و سه نقطه عطف در ارائه ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵

You are currently viewing مایکروسافت و سه نقطه عطف در ارائه ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵

از همان روزی که مایکروسافت نسخه نمایشی ویندوز جدیدش را با نام ویندوز ۱۰ برای دانلود رایگان در سایتش قرار داد بسیاری از کاربران پیگیر اخبار ویندوز جدید مایکروسافت هستند. ویندوزی که بسیاری اعتقاد دارند حداقل نسخه موبایل و تبلتی آن باید رایگان باشد، ایده ای که هنوز توسط مایکروسافت نه تایید شده و نه تکذیب، هرجند ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت در روزهای اول آغاز مدیریتش گفته بود که ویندوز برای دستگاه های کمتر از ۱۰ اینچ رایگان خواهد شد.
به هر حال باید منتشر ماند و دید که بالاخره ویندوز ۱۰ چه زمانی و با چه قیمتی وارد بازار می شود اما می توان سه مرحله ی اصلی در معرفی این ویندوز را پیش بینی کرد که مانند رویه ارائه ویندوزهای قبل سه نقطه عطف در انتشار سیستم عامل محبوب مایکروسافت می باشد.

عرضه نسخه پیشنمایش ویندوزفون ۱۰ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵
همانطور که قبلا نیز مایکروسافت تاکید کرده، نسخه جدید ویندوزفون ۱۰ همراه با نسخه دسکتاپ آن وارد بازار می شود، حال انتظار می رود پس از انتشار نسخه پیش نمایش دسکتاپ در یکی دو ماه آینده نسخه پیش نمایش ویندوزفون ۱۰ هم منتشر شود تا کاربران با هر دو ویندوز آشنا شوند. هرچند مایکروسافت اطلاعات کمی درباره ویندوزفون ۱۰ ارائه می کند اما خبرها حاکی از ارسال نسخه اولیه این سیستم عامل برای برخی از همکاران مایکروسافت جهت انجام تست های اولیه است.عرضه نسخه مصرف کننده ویندوز ۱۰ در بهار سال ۲۰۱۵
این نسخه هرچند نام مصرف کننده را یدک می کشد اما به لحاظ فنی و تکنیکی تنها قابل استفاده برای برنامه نویسان و برنامه سازان ویندوزی است و در واقع برای انجام تست های نهایی منتشر می شود تا آخرین مشکلات و عیوب ویندوز ۱۰ رفع شود. بدیهی است این نسخه نسبت به نسخه پیش نمایش که در حال حاظر در دسترس است پایدارتر و مطمئن تر است و احتمالا نسخه اولیه اینترنت اکسپلورر ۱۲ را نیز در خود خواهد داشت اما این نسخه، همه قابلیت های ویندوز ۱۰ را ندارد و به عبارتی دیگر نسخه ای ناقص از ویندوز ۱۰ نهایی است.

عرضه نسخه اصلی ویندوز ۱۰ در اواسط و یا پایان سال ۲۰۱۵
هرچند دقیقا نمی توان تاریخ دقیقی برای ارائه این ویندوز مشخص کرد اما برخی خبرها حاکی از ارائه نسخه RTM ویندوز ۱۰ در آوریل سال ۲۰۱۵ می باشد.
به هر حال باید منتظر و ماند دید این بار مایکروسافت با چه تاکتیکی و چگونه به نبرد در بازار سیتم عامل ها می پردازد و آیا ویندوز ۱۰ می تواند انتظارها را برآورده کند؟ حدود یک سال دیگر معلوم خواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید