حمله تروریستی تهران ؛ کوردلان قاتل و شبه خبرنگاران همیشه حاضر!

You are currently viewing حمله تروریستی تهران ؛ کوردلان قاتل و شبه خبرنگاران همیشه حاضر!

دو روز از حمله تروریستی تهران می‌گذرد، حمله‌ای کور و دردناک که به شهادت ۱۷ نفر و زخمی شدن تعدادی از هموطنان ما منجر شد. عملیاتی تروریستی که ایران را در غم فرو برد و مردمان کشور را داغ دار کرد. این روزها همه‌ی دنیا در کنار مردم ایران هستند، از پیام‌های تسلیت سران کشورهای دنیا تا خاموشی برج ایفل و روش کردن شمع در نقاط مختلف دنیا به یاد جان باختگان این حمله‌ی بزدلانه. در ابراز همدردی با بازماندگان و بیان تسلیت، شاید نوشتاری کسی مثل من چندان اهمیتی نداشته باشد اما من هم به نوبه‌ی خودم فقدان این عزیزان را به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم.

اگرچه مهم‌ترین بحث در این روزهای غمبار، اتحاد همه‌ی مردم در مقابل این گونه جنایات است، که صد البته هم با قدرت کامل وجود دارد، اما در این روزهای غم انگیز برای مردم ایران، هنوز هم حواشی دست بردار نیستند. حاشیه‌هایی که گاه اصل حادثه حمله تروریستی تهران را تحت الشعاع قرار می‌دهند…

حمله تروریستی تهران و عکاسان بی‌مهابا

اگر از پیام یاوه گویانه‌ي ترامپ بگذریم، حایشه‌ای بزرگ چند وقتی است که بلای جان این روزهای کشور ماست. حاشیه‌ای به نام حضور همیشگی مردم شبه خبرنگار در صحنه، اینبار حادثه‌ي تروریستی. پس از حواشی بسیاری که درباره‌ي حضور مردم در جریان آتش سوزی ساختمان پلاسکو رخ داد، اینبار اما حضور مردم شبه خبرنگار! نه تنها باعث کند شدن دسترسی نیروهای امنیتی شد بلکه جان خودشان را هم به خطر انداخت و باعث افزایش تلفات این حمله‌ي بی هدف و کورکورانه شد.

شاید نوشتن من در این مورد چندان قابل توجه نباشد، اما مقاله‌ای از روزنامه قانون که به قلم فاطمه رمضانیان دیروز منتشر شده است، جای تأمل بسیاری دارد. بخش کوتاهی از مقاله در ادامه آمده است:

عبارت «مردم همیشه در صحنه» به راستی برای برخی از هموطنان ما برازنده است. با این تفاوت که آنجا که باید حضور ندارند و آنجا که نباید، همیشه هستند…

آمارهای رسمی از مرگ ۱۲ نفر در حادثه تروریستی تهران و مجروح شدن ۴۲ نفر حکایت دارد.* عده ای از کشته شدگان و زخمی‌ها مردمی هستند که بیرون مجلس تجمع کرده بودند و حین تیراندازی از پنجره کشته شدند. مردم همین حالا هم این اخبار را خوانده اند و حتی از نزدیک دیده اند اما انگار در خواب! باید نگران بود، نگران این مردم خواب زده و نگران از حادثه ای دیگر و مرگ هایی که از سر فقدان فرهنگ رخ خواهد داد.

*آمار ارائه شده در این مقاله مربوط به دیروز است و متأسفانه تا این لحظه تعداد شهدا به ۱۷ نفر افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید