به روز رسانی امنیتی ویندوز ایکس پی قطع می شود اما آنتی ویروسش نه!

You are currently viewing به روز رسانی امنیتی ویندوز ایکس پی قطع می شود اما آنتی ویروسش نه!

با نزدیک شدن به ۸ آپریل، تاریخ اعلام شده از سوی مایکروسافت برای پایان پشتیبانی از ویندوز ایکس پی ، این سیستم عامل ۱۲ ساله باز هم خبرساز شده است.

مایکروسافت با تمام قدرت سعی در ترغیب کاربران به مهاجرت از ویندوز XP، به ویندوز جدید ۸ داشته است و طی بیانیه ای اعلام کرد که از تاریخ هشتم آپریل نه تنها به روز رسانی امنیتی ویندوز قطع خواهد شد، بلکه نسخه ویندوز ایکس پی Microsoft Security Essentials هم به روز نخواهد شد تا تهدیدات امنیتی بیش از پیش کاربران سیستم عامل محبوب دهه اخیر مایکروسافت را تهدید کند.

بیشتر بخوانید:  نصب و راه اندازی ویندوز ایکس پی روی آیفون 7 + ویدیو

ویندوز ایکس پی ، هنوز هم زنده است…

اما چیزی که باعث شگفتی همگان شد، انتشار بیانیه جدید مایکروسافت مبنی بر پشتیبانی و به روز رسانی نسخه ایکس پی آنتی ویروس مایکروسافت تا تاریخ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی است.

این یعنی بیانیه های پیاپی مایکروسافت در چند سال اخیر برای متقاعد کردن کاربران به استفاده از ویندوز های ۷ و ۸ تاثیر عمیقی نداشته است.

گفتنی است طبق آمارهای ارائه شده همچنان و پس از گذشت ۱۲ سال از انتشار ویندوز XP ، هنوز حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از کاربران اینترنت بر روی رایانه خود ویندوز XP دارند که حدود ۵۰ درصد این افراد را کاربران چینی تشکیل می دهند .
به هر حال اگر شما هنوز هم از ویندوز ایکس پی استفاده می کنید ، مایکروسافت به شما پیشنهاد می دهد که با نصب ویندوز ۸٫۱ همراه با نرم افزار امنیتی رایگان آن، از امنیتی پایدار و قدرتمند بهره مند شوید .

دیدگاهتان را بنویسید