OneDrive نام جدید فضای ذخیره ابری مایکروسافت SkyDrive

You are currently viewing OneDrive نام جدید فضای ذخیره ابری مایکروسافت SkyDrive

OneDrive به جای SkyDrive ، شرکت مایکروسافت پس از دست دادن نام تجاری SkyDrive در نبرد با شرکت BSkyB در جولای گذشته میلادی، به ناچار مجبور به تغییر نام شبکه ذخیر سازی آنلاینش شده است، OneDrive نام جدید این حافظه آنلاین است.

هرچند مایکروسافت تاریخ دقیقی برای این تغییر نام اعلام نکرده و تنها به نوشتن عبارت ” بزودی ” یا همان ” coming soon ” بسنده نموده است اما اعلام کرده که تمامی اشتراک های عضویت و نیز اطلاعات و فایل های موجود در اسکای درایو را به صورت خودکار به وان درایو منتقل خواهد کرد.

به هر حال شاید مهم ترین بخشی که در این سیستم تغییر کند، توانایی اشتراک گذاری فیلم و عکس باشد که خود مایکروسافت در وبلاگ و فیلم تبلیغاتی وان درایو هم به آن اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید:  هانس وست برگ مدیر عامل اریکسون کاندیدای جدید مدیریت مایکروسافت

OneDrive محلی برای ذخیره سازی همه چیز

در اولین پست در وبلاگ وان درایو، این شعار برای سیستم ذکر شده است:

محلی برای همه عکس ها و فیلم های شما، محلی برای همه اسناد و اطلاعات شما، محلی که به صورت یکپارچه به همه فایل هایتان دسترسی داشته باشید.

شاید این تغییر و گسترده تر شدن طیف فایل های قابل ذخیره سازی در OneDrive نوید بخش روزهایی بهتر برای مایکروسافت باشد.

به هر حال هرچند این اولین بار نیست که مایکروسافت یکی از نام های تجاری اش را  از دست می دهد و به ناچار مجبور به تغییر نام می دهد ( مثل تغییر نام منوی استارت ویندوز ۸ از Metro ) ولی باید منتظر ماند و دید این تغییرات در این سیستم پردازش ابری، به کجا خواهد رسید .سیستم ابری قدرتمندی که هر چند کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد، اما رقبای سرسخت و قدرتمندی نظیر گوگل درایو و آی کلود اپل نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید