LuDela؛ اولین شمع هوشمند جهان با شعله واقعی و قابلیت کنترل از راه دور

You are currently viewing LuDela؛ اولین شمع هوشمند جهان با شعله واقعی و قابلیت کنترل از راه دور

در روزگاری که تقربیاً همه‌ی ابزارها و وسایلی که در خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم به سمت هوشمند شدن پیش می‌روند، هوشمندسازی روشنایی‌ها نیز اتفاق عجیبی نیست. در حال حاضر انواع و اقسام لامپ‌های LED هوشمند در بازار وجود دارد و شرکت‌های های مختلف در حال گسترش این لامپ‌ها هستند، اما هنوز هم هستند شرکت‌هایی که با تولید محصولاتی جدید، اتفاقات عجیبی را رقم بزنند. یکی از این محصولات که به تازگی رونمایی شده، شمع هوشمند است.

شمع، با همان ساختار قدیمی و ساده‌اش، عضوی از سفره هفت سین، شب‌های شاعرانه و یا زمان‌های قطعی برق! امروز به یک ابزار هوشمند تبدیل شده است. LuDela نام این شمع هوشمند است که ظاهری دقیقاً مشابه شمع‌های قدیمی دارد اما با یک تلفن هوشمند قابل کنترل است. در واقع LuDela اولین شمع هوشمند جهان با شعله‌ی واقعی است!

کنترل از راه دور شمع هوشمند LuDela با Wi-Fire!

از آنجا که شمع هوشمند LuDela، در واقع یک شمع معمولی است، نباید انتظارات زیادی از آن داشت، اما شرکت LuDela با افزودن چند امکان جالب به شمع‌های هوشمندش، نسل جدیدی از شمع‌ها را به بازار عرضه کرده است. شعله‌ی واقعی، کنترل آتش، روشن و خاموش کردن گروهی شمع‌ها به کمک اپلیکیشن، اتصال به تلفن هوشمند به شمع‌ها با فناوری بی سیم موسوم به Wi-Fire و خاموش شدن هوشمند شمع‌ها در زمان‌هایی که احتمال خطر وجود داشته باشد، قابلیت‌های شمع هوشمند LuDela هستند.

برای شارژ شمع هم کافی است هر ۵ یا ۶ ماه یکبار، موم شمع را پر کنید! این شمع تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی با قیمت ۹۹ دلار و از ابتدای سال ۲۰۱۷ با قیمت ۵۰ دلار به فروش خواهد رسید. قیمتی که در نگاه اولی کمی بالا به نظر می‌رسد اما امکانات جالب در کنار عمر بالای شمع هوشمند LuDela می‌تواند عاملی برای فروش آن باشد.

جدای از کارایی این شمع و استفاده‌های مختلف آن، ایده‌ی این شرکت و نفوذ هوشمندسازی به یک وسیله‌ی قدیمی شاید فناورانه تر از تولید محصولاتی مانند ساعت هوشمند، کمربند هوشمند و یا تتوی هوشمند به نظر برسد… به هر حال روزگار همه‌ی ما در عصری می‌گذرد که به عصر فناوری موسوم است و به قولی؛ هر چیزی که هر کسی در ذهنش به آن فکر می‌کند را، یک نفر در جایی دیگر از دنیا، دارد می‌سازد.

منبع: LuDela

دیدگاهتان را بنویسید