معرفی مرورگر ویوالدی / سریع، ایمن، حرفه‌ای و دوست داشتنی

You are currently viewing معرفی مرورگر ویوالدی / سریع، ایمن، حرفه‌ای و دوست داشتنی

 vivaldi iconسال‌ها از انتشار اولین مرورگر جهان می‌گذرد و در این سال‌ها شرکت‌های مختلف سعی در تسلط بر بازار این دسته از نرم افزارها داشته‌اند. در واقع مرورگرها یکی از نرم افزارهایی هستند که هم در رایانه و هم در گوشی هوشمند نقشی کلیدی در وبگردی دارند و همه‌ی کاربران همه روزه از مرورگرها استفاده می‌کنند. به عبارتی همگی مرورگرها از اینترنت اکسپلورر کهن سال تا مرورگر ویوالدی تازه نفس همگی عاملی اساسی در گشت و گذار اینترنتی ما هستند.

حدود ۲۱ سال پیش مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را منتشر کرد و تا همین چند سال قبل هم تسلط کاملی بر بازار مرورگرها داشت اما در این سال‌ها، شرکت‌های مختلف به رقابت با مرورگر غول ردموند نشین پرداخته‌اند و البته پیروز هم شده‌اند. امروز گوگل به لطف رشد سریع اندروید، کروم را صدر نشین بازار مرورگرها کرده و مایکروسافت، موزیلا، اپل و اپرا با مرورگرهای اج، فایرفاکس، سافاری و نئون به دنبال افزایش سهم خود از بازارند.

هرچند نام‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره شد بخش اعظم دنیای مرورگرها را در اختیار دارند، اما هنوز هم مرورگرهایی هستند که به این اندازه مشهور نیستند اما بازار خاصی را هدف قرار داده‌اند و کاربران خاص خود را دارند. مرورگر ویوالدی (Vivaldi) یکی از همین مرورگرهاست. مرورگری سبک، ایمن، سریع، زیبا، حرفه‌ای و البته دوست داشتنی.

منوی مرورگر ویوالدی

مرورگر ویوالدی تجربه‌ای جدید از وبگردی

حدود سه سال پیش یعنی سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت اپرا تصمیم گرفت جامعه‌ی مجازی اپرا من را برای همیشه از دسترس خارج کند. جان استفنسون وون تتزچنر مدیر عامل اپرا و یکی از بنیان‌گذاران شرکت، با این تصمیم مخالف بود و همین موضوع باعث خروج او از شرکت و تأسیس جامعه‌ی مجازی ویوالدی و سپس مرورگر ویوالدی شد. جان استفنسون وون تتزچنر معتقد اپرا من عامل اصلی رشد مرورگر اپرا بوده و تعطیلی آن اشتباه است. نام این مرورگر برگرفته از نام آنتونیو ویوالدی آهنگساز مشهور ایتالیایی گرفته شده است. کمتر از یک سال برای ورود مرورگر ویوالدی به بازار زمان نیاز بود و دستِ آخر نسخه‌ی آزمایشی این مرورگر در سال ۲۰۱۴ برای دانلود منتشر شد.

امروز اما حدود دو سال از انتشار رسمی رسمی مرورگر ویوالدی می‌گذرد و این مرورگر با دارا بودن امکانات مختلفی نظیر امنیت بالا، شخصی‌سازی همه چیز، یادداشت‌برداری از صفحات وب، دسته‌بندی و کاشی‌کاری زبانه، امکان تغییر رابط کاربری و پوسته‌های مختلف، قابلیت فرمان‌های سریع و بسیاری قابلیت‌ها و امکانات جدید و کاربردی سعی دارد به مرورگرهای مشهور بپیوندد.

یکی از نکات منحصربه فرد ویوالدی این است که بر پایه‌ی فناوری‌های نوین وب ساخته شده است. ما برای طراحی واسط کاربری از JavaScript و React استفاده کرده و در این مسیر از Node.js و لیست بلند بالایی از ماژول‌های NPM نیز بهره گرفتیم. ویوالدی از وب و برای وب پدید آمده است.
وبسیات رسمی ویوالدی

Vivaldi browser

مرورگر ویوالدی کاملاً رایگان است و برای هر سه پلتفرم ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. اگر به تجربه‌ی جدید برای وبگردی نیازمندید و از مرورگرهای فعلی خسته شده‌اید، ویوالدی گزینه‌ای عالی برای شماست و می‌توانید آخرین نسخه‌ی ویوالدی را از اینجا دریافت کنید.

اگر به آشنایی با نرم افزارهای جدید و البته رایگان مثل ویوالدی علاقه مند هستید، برچسب نرم افزار رایگان را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید