Tesla Model X ایمن‌ترین خودروی SUV با پنج ستاره ایمنی NHTSA

You are currently viewing Tesla Model X ایمن‌ترین خودروی SUV با پنج ستاره ایمنی NHTSA

Tesla Model X محصول جدید شرکت خودرو سازی تسلا، با گذارندن تمامی آزمون‌های تصادف اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه امریکا (NHTSA) با امتیاز کامل ۵ ستاره، به ایمن‌ترین خودروی SUV آزمایش شده در تاریخ این آزمون تبدیل شد. شرکت خودور سازی تسلا که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده است، تولید کننده‌ی خودروهای برقی است و خودروی Tesla Model X نیز تماماً برقی است.

شرکت تسلا این خبر را در وبلاگ رسمی‌اش منتشر کرده و در این‌‌باره نوشته:

ما Model X را طوری طراحی کردیم که ایمن‌ترین SUV موجود باشد، و امروز، NHTSA پس از انجام آزمون‌های مستقل، در تمامی دسته‌ها و زیر دسته‌های آزمون‌های امنیتی ۵ ستاره ایمنی را به Model X داده است. بدین ترتیب Tesla Model X اولین خودروی SUV با ۵ ستاره ایمنی در همه‌ي آزمون‌ها است.

یکی از علل کاهش خطر مرگ در تصادفات خودرو‌های برقی نسبت به بنزینی، نبود سوخت مایع در خودرو است. همچنین قرار دادن باتری لیتیومی در بخش پایینی خودرو، باعث ایجاد مرکز ثقل برای آن می‌شود که خطر واژگونی را هم کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  Roborace اولین مسابقه اتومبیل رانی بدون سرنشین با خودروهای Nvidia

Tesla Model X نسل جدیدی از ایمنی خودرو

به علاوه‌ی دست یافتن به بالاترین رتبه‌ی ایمنی، Tesla Model X به لطف سامانه‌ی خودران، دارای استاندارهای جدیدی در کاهش خطر آسیب دیدگی است.

علاوه بر دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی، داده‌های آزمون‌های NHTSA نشان می‌دهد که Model X دارای کمترین میزان احتمال آسیب به سرنشین در میان همه‌ي اس‌یووی‌هایی است که تا به حال آزمایش شده‌اند. در واقع،‌ در میان همه‌ی خودروهایی که توسط NHSTA آزمایش شده‌اند، تنها یک خودرو احتمال آسیب دیدگی کمتری دارد که آن هم Tesla Model S است و Model X در رده دوم است.
وبلاگ رسمی شرکت خودرو سازی تسلا

پیش از این نیز NHSTA اعلام کرده بود که سیستم خودران شرکت تسلا ۴۰ درصد احتمال تصادف را کاهش می‌دهد. پیش بینی می‌شود خودروهای خودران با کاهش درصد خطای انسانی در رانندگی، سالانه جان ۴۰ هزار نفر را تنها در امریکا نجات دهند.

دیدگاهتان را بنویسید