پیام مارک زاکربرگ به مناسبت ده سالگی شبکه اجتماعی فیسبوک

You are currently viewing پیام مارک زاکربرگ به مناسبت ده سالگی شبکه اجتماعی فیسبوک

مارک زاکربرگ بنیان گذار شبکه اجتماعی فیسبوک به مناسبت دهمین سالگرد راه اندازی این شبکه در صفحه شخصی اش پیامی منتشر کرد که گزیده ای از آن را همراه با تلخیص و البته کمی تصرف در ادامه می توانید مطالعه کنید .

ده سالگی شبکه اجتماعی فیسبوک

«امروز سالگرد ۱۰ سالگی فیسبوک است.

سفری شگفت انگیز که بسیار خوشحالم توانسته ام بخشی از آن باشم . این اتفاقی نادر است که بتوانی جزئی از زندگی مردم باشی و هر روز سعی می کنم که به یاد داشته باشم بهترین ها را بسازم .

مردم اکثر اوقات از من می پرسند که می دانستم که روزی فیسبوک این گونه می شود ، باید بگویم به هیچ وجه .

شبی با دوستانم در کالج را به خاطر می آورم که به تازگی فیسبوک را راه اندازه کرده بودم ، به آنها گفتم که بسیار هیجان زده ام که توانسته ام شبکه اجتماعی مدرسه را راه اندازی کرده ام ، اما یک روز کسی باید باشد که همه دنیا را به هم متصل کند .

زمانی که برخی شک می کردند که اتصال همه دنیا واقعا مهم است ، ما ساخت این شبکه را آغاز کردیم و در حالی که بعضی ها به پایداری شبکه شک داشتند ، می بینید که این شبکه ماندگار شد . ما فقط به اتصال همه دنیا می پردازیم و کاری است که امروز انجام می دهیم .

امروز تنها یک سوم از مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند و هدف ما در ده سال آینده اینست که دو سوم دیگر مردم دنیا نیز به اینترنت دسترسی پیدا کنند .

امروز شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری لحظات شما استفاده می شوند اما در دهه آینده اما این شبکه ها کمک می کنند که به پاسخ سوالات و حل مشکلات پیچیده دست پیدا کنید .

دیدن اینکه چگونه شما به کمک ابزارهای ما توانسته اید جامعه ای واقعی بسازید شگفت انگیز است . شما لحظات تلخ و شیرین زندگیتان را با دیگران شریک شده اید ، خانواده های جدیدی را آغاز کرده اید و روابط خود را ادامه داده اید . شما خدمات جدید ایجاد کرده اید و کسب و کار های کوچکی ساخته اید . شما از راه های مختلفی به یکدیگر کمک کرده اید .

من بسیار خوشحالم که توانسته ام این ابزارها را برای شما فراهم کنم و مسئولیت خود می دانم که اینجا باشم برای اینکه بهترین ها را برای شما فراهم کنم .

از شما تشکر می کنم که اجازه دادید جزئی از این سفر باشم.»

دیدگاهتان را بنویسید