Asus Zenbook NX500 لپ تاپ داری با کیفیت ترین صفحه نمایش جهان

You are currently viewing Asus Zenbook NX500 لپ تاپ داری با کیفیت ترین صفحه نمایش جهان

ایسوس با رونمایی از لپ تاپ Zenbook NX500 با صفحه نمایش ۴K برای اپل خط و نشان کشید .

اپل که با نمایشگر بسیار با کیفیت موسوم به Retina که در لپ تاپ هایش استفاده کرده بود تجربه ای فوق العاده از نمایشگر ها به نمایش گذاشته بود حالا رقیبی دارد که نمایشگری فوق العاده با کیفیت را رونمایی کرده است . ناگفته نماند شارپ نیز از نمایشگر فوق با کیفیت ۸K را نیز رونمایی کرده است .

Zenbook NX500 لپ تاپی است که ایسوس از نمایشگر با کیفیتش در آن استفاده کرده است . به گفته Raymond Soneira مدیر بخش فناوری نمایشگر های ایسوس ، این لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی با رزلوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ مبتنی بر فناوری جدیدی موسوم به نقاط کوانتمی ( Quantum Dots ) است .

بیشتر بخوانید:  ZenFone 2 پرچم دار جدید ایسوس 23 آوریل به بازار می آید

معرفی Asus Zenbook NX500

ریموند سونیرا افزوده است این فناوری جدید موجب افزایش وسعت رنگ ، روشنایی و بهره وری قدرت است . فناوری ای که شایع است که اپل نیز به دنبال آن است .
ایسوس نیز در تبلیغات مطبوعاتی نوشته : ” صفحه نمایش …  ارائه شده به رنگ زندگی همراه با وسعت رنگ گسترده … رنگ ها توسط شرکت کالیبره شده و این نمایشگر برای عکاسان و کسانی که نیاز به سازگاری و دقت تصاویر دارند عالی است … “
در مقام مقایسه می بینیم که اپل مک بوک پرو دارای نمایشگری ۱۵٫۴ اینچی با رزلوشن ۲۸۸۰×۱۸۰۰ که حدود ۳ میلیون پیکسل کمتر از لپ تاپ ایسوس است . هرچند به شخصه در چند مورد استفاده از مک بوک پرو شیفته نمایشگر با کیفیت آن شده ام اما ظاهرا ایسوس نسل جدیدی از نمایشگرها را وارد بازار خواهد کرد که کیفیتی چند برابر را نوید می دهد .
ایسوس برای قرار دادن ۳۸۴۰ پیکسل در نمایشگر از پلت فرم Intel-Nvidia استفاده کرده است . پردازشگر هشت هسته ای Core i7 و گرافیک Nvidia GeForce GTX 850M . گفته می شود این لپ تاپ خارق العاده در اواخر تابستان وارد بازار خواهد شد .
شایان ذکر است نمایشگر ۸K که در کنفرانس انجمن اطلاعات نمایش (SID) رونمایی شده است در واقع نمایشگری ۱۳٫۳ اینچی با رزلوشن ۷۶۸۰×۴۳۲۰ پیکسلی است  که ۶۶۴ پیکسل در اینچ را به نمایش می گذارد . این کیفیت زمانی ملموس تر است که یادآوری کنم نمایشگر ۱۵٫۴ اینچی MacBook Pro تنها می تواند ۲۲۰ پیکسل در اینچ را نمایش دهد .

دیدگاهتان را بنویسید