رونمایی سامسونگ از دو نمایشگر مخصوص بازی مقرون به‌صرفه

You are currently viewing رونمایی سامسونگ از دو نمایشگر مخصوص بازی مقرون به‌صرفه

سامسونگ در نمایشگاه Gamescom امسال از دو نمایشگر مخصوص بازی جدید رونمایی کرده است که به گفته‌ي این شرکت در دسته محصولات «مقرون به‌صرفه» قرار می‌گیرد. این دو نمایشگر که هر دو منحنی هستند در سری جدید CJG5 محصولات سامسونگ قرار می‌گیرند. اندازه‌ی این دو نمایشگر مخصوص بازی ۲۷ و ۳۲ اینچ است و از پنل VA با سایز ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و نرخ تجدید ۱۴۴ هرتز بهره می‌برند. همچنین هر دوی این نمایشگرها دارای دو درگاه ورودی اچ‌دی‌ام‌آی (یک درگاه اچ‌دی‌ام‌آی ۲٫۰ و یک درگاه اچ‌دی‌ام‌آی ۱٫۴) و نیز یک درگاه ورودی نمایشگر معمولی (DisplayPort) هستند.

نمایشگر مخصوص بازی مقرون به‌صرفه

این دو نمایشگر مخصوص بازی به ترتیب ۳۱۰ و ۳۶۰ پوند برای مدل‌های ۲۷ و ۳۲ اینچی قیمت گذاری شده‌اند. با در نظر گرفتن ویژگی‌های این نمایشگرها، باید گفت که مدل ۲۷ اینچی مدل برتر در میان این دو نمایشگر است زیرا اندازه‌ی صفحه‌ی ۱۴۴۰p، اندازه‌ای مناسب برای اجرای انواع بازی است. از سویی دیگر در میزان انحنای صفحه و نیز امکان استفاده‌ی مدل ۲۷ ایچی برای انجام بازی نسبت به مدل ۳۲ اینچی، تجربه‌ی کاربری بهتری دارد.

هر چند هنوز قیمت جهانی این نمایشگرها به طور رسمی اعلام نشده است، اما با در نظر گرفتن نرخ تبدیل پوند به دلار، مدل ۲۷ اینچی قیمتی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار خواهد داشت. قیمتی به نظر منطقی است و برای چنین نمایشگری مقرون به‌صرفه است.

بیشتر بخوانید:  آخرین اطلاعات Galaxy Note 8 سامسونگ؛ نمای 360 درجه پرچمدار جدید

البته نباید فراموش کنیم که مدل بزرگتر یک برتری خاص نسبت به مدل ۲۷ اینچی دارد، آن هم استفاده از فناوری نرخ تجدید متغیر شرکت انویدیا موسوم به G-Sync است. پس اگر کارت گرفایک قدرتمندی دارید که توانایی آن به نمایشگری ۶۰ هرتزی هدر می‌رود، خرید چنین نمایشگرهایی نخستین گام شما برای استفاده از نسل جدید نمایشگرها و استفاده از نرخ تجدید بالاتر است.

در جدول زیر مشخصات دقیق این دو نمایشگر مخصوص بازی به نقل از سایت رسمی سامسونگ آورده شده است. همانطور که می‌بینید تنها تفاوت اساسی میان این دو نمایشگر اندازه‌ی آن‌ها و البته تجربه‌ی کاربری مختص هر یک از اندازه‌ها است.

مشخصات نمایشگر مخصوص بازی سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید