سامانه تشخیص چهره جدید مدیاتک، ایمن و ارزان‌تر از اپل

You are currently viewing سامانه تشخیص چهره جدید مدیاتک، ایمن و ارزان‌تر از اپل

همه‌ی ما می‌دانیم که فناوری تشخیص چهره اپل، موسوم به فیس آی‌دی، یکی از ایمن‌ترین فناوری‌های امنیتی جهان است. فیس آی‌دی از فناوری موسوم نور ساختاریافته‌ی سه بعدی استفاده می‌کند، فناوری جدیدی که البته قیمت بالایی دارد و استفاده از آن چندان مقرون بصرفه نیست. به دلیل همین قیمت بالاست که فقط چند گوشی هوشمند اندرویدی از فیس آی‌دی استفاده می‌کنند. در حال حاضر فقط شیائومی می ۸ اکسپلورر و اوپو فایند ایکس دارای حسگر نور ساختاریافته‌ی سه بعدی هستند. هزینه‌ی بالای فناوری تشخیص چهره، موضوعی است که حالا مدیاتک مدعی شده به دنبال تغییر آن است.

در حال حاضر گوشی‌های دارای فناوری تشخیص چهره محبوبیت خیلی زیادی در میان کاربران دارند. هرچند بسیاری از محصولات موجود در بازار سخت افزاری ایمن برای راه اندازی سامانه تشخیص چهره را ندارند، اما اکثر نام‌های تجاری از دوربین جلوی گوشی برای این کار استفاده می‌کنند. همین موضوع انگیزه‌ی شرکت مدیاتک برای راه‌اندازی و توسعه‌ی یک روش جدید تشخیص چهره شده است که به اندازه‌ی فیس آی‌دی اپل ایمن اما قیمت آن ارزان‌تر است. این فناوری که اکتیو استریو نام گذاری شده است، با تراشه‌های هلیو پی۶۰ و پی۲۲ این شرکت همخوانی کامل دارد.

بیشتر بخوانید:  شرکت مدیاتک تراشه جدید Helio P15 را رونمایی کرد

سامانه تشخیص چهره اکتیو استریو

مدیاتک برای تشخیص چهره توسط اکتیو استریو از یک پروژکتور فراسرخ، دو مجموعه لنز فراسرخ، موتور تسریع عمق محیط و الگورتیمی بر پایه‌ی یادگیری ماشینی استفاده کرده است. موتور عمق محیطی به کار رفته در اکتیو استریو، همین حالا هم در تراش‌های پی۲۲ و پی۶۰ موجود است و برای افزایش کیفیت عکس برداری استفاده می‌شود. ادغام این فناوری با سخت افزارهای مناسب، منجر به ساخت سامانه تشخیص چهره جدیدی شده که بسیار مقرون بصرفه‌تر از فیس آی‌دی است.

به گفته‌ی مدیاتک ابزارهای فراسرخ به کار رفته در این محصوص توسط شرکت های‌مکس تولید و نرم افزار آن نیز به وسیله‌ی شرکت ویژن تکنولوژی فیس++ توسعه داده می‌شود. هنوز زمان رسمی رونمایی از این محصول مشخص نشده اما با انتشار رسمی آن، می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده نیز بتوانند از سامانه تشخیص چهره‌ای با امنیت بالا و قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید