یوهان کرایف اسطوره هلندی باشگاه های آژاکس و بارسلونا درگذشت

You are currently viewing یوهان کرایف اسطوره هلندی باشگاه های آژاکس و بارسلونا درگذشت

یوهان کرایف ، اسطوره هلندی باشگاه های آژاکس آمستردام و بارسلونا ، برنده سه توپ طلا و یکی از مربیان برجسته فوتبال جهان، امروز ، ۵ فروردین ۹۵ ، در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

یوهان کرایف که سال هاست در حال نبرد با سرطان است و همین ماه پیش گفته بود احساس بسیار مثبتی درباره وضعیت سلامتی اش دارد، در این نبرد شکست خورد و امروز فوت کرد. وبسایت رسمی او این خبر را منتشر کرده است.
کرایف که بخشی از تیم افسانه ای هلند بود که به نیمه نهایی جام جهانی رسید، دوران طلایی فوتبال خود را در باشگاه های آزاکس و بارسلونا گذراند و نقش مهمی در عمومیت یافتن مفهوم «توتال فوتبال» توسط رینوس میشل داشت.
یوهان کرایف به هشت عنوان باشگاهی مانند سه جام اروپایی متوالی در سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ با آژاکس دست یافت. سال ۱۹۷۳ کرایف به بارسلونا رفت و در این باشگاه فوتبالش را ادامه داد، دورانی که هرچند با پیروزی های خوبی همراه شد اما دوران درخشان او در بارسلونا چند سال بعد و زمان مربی گریش فرا رسید و او را به اسطوره بارسلونا تبدیل کرد. یوهان کرایف در ۸ سالی که مربی بارسلونا بود ۴ عنوان داخلی و اولین قهرمانی اروپایی بارسلونا را به دست آورد و برای بنیاین های توجه عظیم این باشگاه به تیم های رده های سنی پایه را بنا نهاد که در سال های اخیر نتایج آن را در تیم بارسلونا مشاهده می کنیم.
روحش شاد…

دیدگاهتان را بنویسید