غیرممکنی که ممکن شد، قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلستان

You are currently viewing غیرممکنی که ممکن شد، قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلستان

دقیقه ۹۴ بازی برگشت تیم های آرسنال و لسترسیتی در هفته بیست و ششم لیگ برتر، دنی ولبک مهاجم تیم آرسنال تنها چند دقیقه پس از ورود به زمین گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند تا آرسنالی ها ۲ بر ۱ در مقابل لسترسیتی پیروز شوند. بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان که از آغاز نیم فصل دوم لیگ جزیره منتظر سقوط لستر از صدر بودند، پس از این برد اعتقاد داشتند آرسنال با پیروزی در این مسابقه نه تنها خود را در کورس قهرمانی نگه داشت بلکه با بریدن روند شکست ناپذیری لسترسیتی احتمال افول این تیم شگفتی ساز را فراهم آورد.

اما این پایان کار نبود، روباه ها پس از این بازی دوباره به اوج بازگشتند و از هفته ۲۷ تا آخرین بازی خود (بازی مقابل منچستر یونایتد، هفته ۳۶) ۷ برد و ۳ تساوی به دست آوردند، تا دو هفته مانده به پایان مسابقات، قهرمانیشان در لیگ برتر انگلستان مسجل شود. شاگردان کم آوازه اما پرتلاش کلودیو رانیری، با ارائه بازی های منطقی، جسورانه و به نوعی ایتالیایی توانستند در مقابل تیم ها و مربیان صاحب نامی نظیر منچستر یونایتد فن خال، منچسترسیتی پیگرینی، آرسنال ونگر و تاتنهام پوچنیتو قد علم کنند و در فصلی که بزرگانی همچون چلسی و لیورپول درگیر تغییر مربیان خود بودند و منچستر نشین ها متزلزل، برای اولین بار در تاریخ باشگاه لستر به قهرمانی در لیگ برتر دست یابند.
تیمی که بازیکنانش پیش از این فصل آوازه ای نداشتند و تنها دروازه بانشان کسپر اشمایکل، آن هم به واسطه پدر پر افتخارش پیتر اشمایکل، کمی نام آشناتر از بقیه بود امروز همگی ستاره هایی هستند که تیم های بزرگ با قراردادهایی هنگفت به دنبالشان هستند و یکی پس از دیگری در تیم های ملی کشورهایشان نمایش هایی قابل توجه ارائه می دهند. قهرمانی لسترسیتی بار دیگر غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال را به نمایش گذاشت و نشان داد در سال هایی که میلیاردرهای روسی، قطری، اماراتی و … با هزینه های سرسام آور سعی در قهرمان کردن تیم هایشان دارند، این تیم، که به معنای واقعی تیم است، توانست قهرمان یکی از معتبرترین لیگ های جهان شود.
روزی ناپلئون گفت واژه ی “غیرممکن” فرانسوی نیست و به پشتوانه همین اعتقاد سال ها برای تسلط بر اروپا جنگید، اما شکست خورد! اما امروز شاید روزی است که رانیری بتواند همین حرف را تکرار کند و از غیرممکنی سخن بگوید که ممکن کرده است، البته به کمک همه بازیکنان تیمش.

Le mot impossible n’est pas français.
The word impossible is not French.
Napoléon Bonaparte

دیدگاهتان را بنویسید