تیم ملی راگبی ۷ نفره فیجی اولین مدال طلای المپیک تاریخ این کشور را کسب کرد

You are currently viewing تیم ملی راگبی ۷ نفره فیجی اولین مدال طلای المپیک تاریخ این کشور را کسب کرد

تیم ملی راگبی ۷ نفره فیجی با پیروزی در مقابل تیم ملی بریتانیا، در فینال مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، اولین مدال طلای تاریخ این کشور در مسابقات المپیک را به دست آورد.

در دیدار فینال، بازیکنان تیم ملی فیجی با ارائه یک بازی کاملاً برتر و یک طرفه، موفق شدند بریتانیایی ها را با نتیجه ۴۳ بر ۷ شکست دهند و اولین مدالی طلای المپیک کشورشان را به دست آورند.

فرانک باینیماراما، نخست وزیر کشور فیجی که در کنار هموطنانش از نزدیک و روی سکوها، نه در جایگاه ویژه، این مسابقه را مشاهده می کرد، پس از پیروزی تیم ملی کشورش، این برد را تاریخ سازی نامید و گفت: «این اولین مدال طلای ما در المپیک است و امروز همه ی ما به اینکه اهل فیجی هستیم، افتخار می کنیم.»

وی افزود: «در چند روز گدشته بهره وری ما صفر بوده است، امیدواریم تولید ناخالص ملی ما در هفته های آینده افزایش یابد. زمانی که فیجی بازی می کرد، همه چیز متوقف می شد. امیدواریم این پیروزی فیجی را روی نقشه جهان مشخص کند. ما یک نقطه ی کوچک روی نقشه ی جهان هستیم، اما امیدوارم مردم جهان جستجو برای یافتن این نقطه ی کوچک را آغاز کنند.»

تیم ملی راگبی 7 نفره فیجی

راگبی ورزش ملی کشور فیجی

نخست وزیر ۶۲ ساله فیجی، راگبی را ورزش ملی فیجی خواند و گفن: «ما توفان ویتسون، دومین توفان بزرگ تاریخ فیجی را در ماه فوریه داشتیم و راگبی همواره روح دسته جمعی ما بوده و ما را کنار هم نگاه داشته است. حالا در کنار هم این پروزی را جشن خواهیم گرفت.»

به مناسبت این پیروزی تاریخی، مردم کشور فیجی به خیابان ها آمده اند و به جشن و پایکوبی مشغول هستند. نخست وزیراین کشور نیز، امروز را تعطیل رسمی اعلام کرده است. این مدال طلا، نه تنها اولین طلای تاریخ فیجی بوده است، بلکه اولین مدال المپیک تاریخ این کشور نیز هست.

بنا بر اطلاعات موجود در ویکی پدیا، فیجی کشوری کوچک در ۲۰۰۰ کیلومتری شمال نیوزلند، در اقیانوس آرام است. این کشور شامل بیش از ۳۰۰ جزیره کوچک و بزرگ است و جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر دارد.

پیش از نیز حضور تیم ملی فوتبال این کشور در مسابقات المپیک، به عنوان نماینده اقیانوسیه، از شگفتی های این مسابقات بود. هرچند تیم ملی فوتبال فیجی نتایج ناامید کننده ای کسب کرد، اما مدال طلای تاریخی تیم ملی راگبی، المپیک ۲۰۱۶ ریو را برای مردم این کشور خاطره انگیز کرده است.

اینفوگراف زیر مدال های کسب شده کشورهای مختلف در تمامی مسابقات المپیک را نمایش می دهد.

منبع: CNN

دیدگاهتان را بنویسید