شگفتی در دور اول مسابقات تنیس المپیک ۲۰۱۶ ریو

You are currently viewing شگفتی در دور اول مسابقات تنیس المپیک ۲۰۱۶ ریو

دور اول مسابقات تنیس المپیک ۲۰۱۶ ریو، با سه نتیجه عجیب آغاز شد. حذف زود هنگام نواک جوکوویچ، در بخش یک نفره مردان، برادران ماری در بخش دو نفره مردان و خواهران ویلیامز در بخش دو نفره بانوان از شگفتی های مسابقات تنیس المپیک است.

در حالی که رافائل نادال و اندی ماری، تنیسورهای مشهور اسپانیا و بریتانیا، به راحتی و با نتیجه دو بر صفر به ترتیب از سد فدریکو دلبونیس آرژانتینی و ویکتور ترویکی صربستانی گذشتند، جوکوویچ از پس  خوان مارتین دل پوترو آرژانتینی بر نیامد و تنیسور شماره یک جهان، از مسابقات المپیک حذف شد. حذفی که اشک های چوکوویچ را در آورد تا پس از لیونل مسی و کریس رونالدو، در سال ۲۰۱۶ شاهد اشک های سومین ستاره دنیای ورزش در مسابقات ملی باشیم.

از سویی دیگر در بخش تنیس دو نفره نیز شگفتی ها ادامه دارد، تیم تنیس بریتانیا، اندی و جیمی ماری، نیز سرنوشتی مشابه نواک جوکوویچ داشتند و نتوانستند از سد تیم تنیس برزیل، توماس بلوچی و آندره سا بگذرند. برادران ماری نتیجه این دیدار را دو بر صفر به تیم میزبان واگذار کردند و خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند.

اولین شکست تیم خواهران ویلیامز در مسابقات تنیس المپیک

بزرگترین شگفتی اما در بخش تنیس دو نفره بانوان روی داد، جایی که تیم تنیس امریکا، شامل سرنا و ونوس ویلیامز، در اولین بازی خود مقابل تیم تنیس جمهوری چک، لوسی سافاروا و باربورا ستریووکا، شکست خوردند. این اولین شکست خواهران در بازی های المپیک اس. خواهران ویلیامز در سه المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن، نماینده ی امریکا در مسابقات المپیک بودند، بدون شکست در هر سه دوره به مدال طلای بخش دو نفره تنیس بانوان دست یافته بودند.این شکست نوار ۱۵ پیروزی پیاپی ونوس و سرنا را قطع کرد و حالا تنها سرنا ویلیامز در بخش یک نفره قادر به ادامه مسابقات و تلاش برای کسب مدال است.

در بخش یک نفره مسابقات تنیس بانوان المپیک، سرنا ویلیامز و آنجلیک کربر شانس های اول و دوم کسب مدال طلا، به راحتی از سد رقبا گذشتند و به مرحله بعد راه یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید