نظرسنجی انتخاب لوگوی جدید بنیاد موزیلا از میان هفت طرح مفهومی

You are currently viewing نظرسنجی انتخاب لوگوی جدید بنیاد موزیلا از میان هفت طرح مفهومی

دو ماه پس از آغاز پروژه‌ی تغییرات بنیاد موزیلا ، Open Design، وبلاگ رسمی این بنیاد، با معرفی هفت طرح مفهومی لوگوی آینده موزیلا، از کاربران خواست که بهترین لوگو را انتخاب کنند.

طراحی هر هفت لوگو برعهده‌ی یک گروه مشاوره‌ی تبلیغاتی انگلیسی به نام Johnson Banks بوده است. گروهی مشهور که پیش‌تر با گروه بازرگانی ویرجین، موزه‌ی علوم لندن و موزه‌ی گاگنهایم نیز همکاری داشته است.

به گفته‌ی موزیلا هر یک از این این هفت طرح مفهمومی کهThe Eye, The Connector, The Open Button, Protocol, Wireframe World, The Impossible M و Flik Flak نام دارند؛ اشاره به جنبه‌ی خاصی از داستان موزیلا داشته است. نقش برجسته‌ی موزیلا در جامعه‌ی جهانی، رشد پیوسته‌ی این بنیاد، خاستگاه اولیه‌ی آن و گسترش ایده‌های هوشمندانه برخی از جنبه‌هایی است که در طراحی این طرح‌های مفهمومی مد نظر قرار داده شده است.

مراحل انتخاب لوگوی جدید موزیلا

در این مرحله، از میان هفت طرح مفهومی، سه طرح انتخاب می‌شود تا آزمون‌های اجتماعی و تبلیغاتی آن انجام شود. انتخاب سه طرح برتر بر اساس رأی کاربران خواهد بود. کاربران موزیلا، با مراجعه به وبسایت این بنیاد و مطالعه توضیحات و اطلاعات مربوط به هریک از طرح‌ها، یکی از آن‌ها را انتخاب و نظرشان را در سایت ثبت می‌کنند.

کاربران باید در هنگام ثبت لوگوی انتخابی، نکاتی نظیر بازخورد جهانی لوگو، پتانسیل نمایش فناوری دیجیتال مدرن، قابلیت تغییر اندازه برای لوگوی همه‌ی محصولات، مدت زمان استفاده از لوگو، پذیرش کاربران و … را در نظر بگیرند.

اگر می‌خواهید در نظرسنجی بنیاد موزیلا شرکت کنید، کافی است به وبلاگ رسمی موزیلا بروید، توضیحات هریک از لوگوها را مطالعه کنید و با در بخش نظرات، لوگوی مورد نظرتان را معرفی کنید. بنابر اعلام موزیلا، این نظرسنجی تا حدود دو هفته‌ی دیگر ادامه خواهد یافت و پس از آن سه طرح نهایی اعلام خواهند شد.

تا این لحظه که چهار روز از آغاز نظرسنجی در وبلاگ رسمی موزیلا می‌گذرد، کاربران ۲۵۰ نظر ثبت کرده‌اند که در آن‌ها طرح منتخبشان را اعلام و درباره‌ی آن به تبادل نظر پرداخته‌اند.

منبع: Mozilla

دیدگاهتان را بنویسید