آغاز انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۷ نوقا برای گوشی های نکسوس

You are currently viewing آغاز انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۷ نوقا برای گوشی های نکسوس

گوگل رسماً انتشار نسخه‌ی هفتم سیستم عامل اندروید، موسوم به نوقا (Nougat) را برای گوشی‌های سری نکسوس آغاز کرد و به تدریج ۷ گوشی این سری شامل Huawei Nexus 6P, LG Nexus 5X, Motorola Nexus 6, HTC Nexus 9, Asus Nexus Player, Google Pixel C و General Mobile 4G اندروید ۷ نوقا را دریافت خواهند کرد. نکته‌ی جالب، عدم معرفی گوشی جدید در هنگام انتشار نسخه‌ی جدید اندروید است. اتفاقی که برای گوگل چندان مرسوم نیست.

یک ماه از انتشار نسخه‌ی نمایشی توسعه دهندگان اندروید ۷ نوقا، با اینکه اخبار و شایعاتی پیرامون تولید دو گوشی جدید سری نکسوس گوگل، توسط شرکت اچ تی سی منتشر شده، اما هیچ گوشی‌ای با سیستم عامل پیش‌فرض اندروید ۷ نوقا وارد بازار نشده است. با توجه به اعلام رسمی گوگل، اولین گوشی دارای این سیستم عامل، ال جی V20 خواهد بود، در نتیجه تا پیش از ورود این گوشی به بازار، شاهد رونمایی از گوشی‌های جدید نکسوس نیز نخواهیم بود.

اندروید ۷ نوقا پر از ویژگی‌های جدید

تغییراتی نظیر افزوده شدن ۷۲ ایموجی جدید به ۱۵۰۰ تای موجود، بخش تنظیمات سریع‌تر و بهینه‌تر، قابلیت افزودن چند مکان پیش‌فرض برای استفاده در نتایج جستجوها، نمایش پنجره‌های نرم افزارها در کنار هم و قابلیت کوچک و بزرگ کردن آن‌ها، جابجایی سریع بین نرم افزارهای باز تنها با دو تماس روی دکمه‌ی خانه، قابلیت‌های جدید نمایش سه بعدی، همخوانی بیشتر و بهتر با واقیت مجازی، بهبود مدیریت باتری و میزان مصرف شارژ، بهبودها و تغییرات امنیتی بسیار زیاد و نصب به‌روز رسانی‌ها در پس زمینه، بدون از کار افتادن دستگاه تنها بخشی از ویژگی‌های بسیاری است که در این نسخه از سیستم عامل اندروید است.

به طور معمول به‌روز رسانی سیستم عامل اندروید، چند هفته به طول خواهد انجامید. پس اگر تا به حال هشدار به‌روز رسانی اندروید ۷ در گوشی شما مشاهده نشده، نگران نباشید و منتظر بمانید. همچنین دستگاه‌هایی که از نسخه‌ی نمایشی توسعه دهندگان نیز استفاده می‌کنند نیز به‌روز رسانی را دریافت خواهند کرد.

منبع: وبلاگ رسمی اندروید

دیدگاهتان را بنویسید