۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی هفتم: شورلت کوروت

You are currently viewing ۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی هفتم: شورلت کوروت

آخرین عضو از خانواده‌ی «۷ خودور که هرگز نمی‌میرند» خودرویی متفاوت و مشهور است. خودرویی که کمی از نظر کلاس، قیمت و نوع طراحی با شش خودروی قبلی، هوندا سیویک، فورد موستانگ، مرسدس بنز اس‌ال، تویوتا کرولا، جگوار ایکس‌جی و مینی کوپر متفاوت است. آخرین عضو این مجموعه، خودروی اسپرت جنرال موتورز، شورلت کوروت است.

شورلت کوروت (از سال ۱۹۵۳ تا به امروز)

خودرویی که در ابتدا به عنوان نمونه‌ای نمایشی ساخته شده بود، آنقدر برای جنرال موتورز محبوبیت به دست آورد تا مدیران این شرکت را مجاب کند که خط تولید انبوه آن را راه اندازی کنند. کوروت از روز اول ساخت، خودروی سریع و قدرتمند بوده است، نخستین مدل آن دارای موتوری ۴٫۳ لیتری بوده است و آخرین نسل آن به سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شورلت کوروت
روند تکامل ظاهری شورلت کوروت از سال ۱۹۵۳ تاکنون

نظر به قیمت بالای شورلت کوروت، این خودرو همواره مورد توجه ثروتمندان بوده است و قطعاً میانگین سنی ۵۳ سال برای دارندگان آن، چندان غافل‌گیر کننده نیست. سن و سالی که کاملاً با گستره‌ی سنی دارندگان موستانگ متفاوت است. با این حال شهرت جهانی کوروت که از طراحی خاص و منحصر بفرد آن ناشی می‌شود، آن را در زمره‌ی خودروهای پرطرفدار قرار داده است.

بیشتر بخوانید:  ۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی ششم: مینی کوپر

از سال ۱۹۵۳ تا به امروز بیش از یک میلیون و ششصد حودرو از مدل‌های مختلف شورلت کوروت تولید و به بازار عرضه شده است. آخرین سری این خودرو نیز سی ۷ نام دارد و تولید آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. شرکت جنرال موتور اعلام کرده است که نسل هشتم این خودرو با نام سی ۸ از سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار جهانی خواهد شد. گفته می‌شود این سری، اولین مدل دارای موتور متوسط کوروت است.

در طول سالیان گذشته مدل‌های مفهومی و مسابقه‌ای کوروت نیز تولید شده است و از سال ۱۹۷۸ میلادی مدل‌های مختلف شورلت کوروت در مسابقات ماشین‌سواری ایندیاناپلیس ۵۰۰ به تناوب شرکت داشته‌اند. در سال ۲۰۰۲ جیم کاویزل (بازیگر نقش جان ریس در سریال مظنون و حضرت عیسی در مصائب مسیح)، در سال ۲۰۰۴ مورگان فریمن (بازیگر مشهور هالیوود و برنده اسکار)، در سال ۲۰۰۵ ژنرال کالین پاول (وزیر دفاع اسبق ایالات متحده امریکا) و در سال ۲۰۱۷ جفری دین مورگان (بازیگر نقش نگان در سریال مردگان متحرک) رانندگی مدل‌های مختلفی از کوروت را در این مسابقات بر عهده داشته‌اند.

شورلت کوروت

دیدگاهتان را بنویسید