۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی سوم: مرسدس بنز اس‌ال

You are currently viewing ۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی سوم: مرسدس بنز اس‌ال

بازار خودروی جهان پر است از خودروهای رنگارنگ و متفاوت. از خودروهای نام‌های تجاری مشهور و قدیمی جهان تا محصولات خودروسازهای گمنام چینی. آنچه تفاوت‌ها را میان این خودروها رقم می‌زند، میزان فروش خودرو و مدت زمان حضور یک مدل در بازار است، زیرا هر دوی این موارد شاخصی برای بررسی میزان محبوبیت خودرو در میان خریداران هستند. با این تفاسیر و با توجه به تعداد بسیار زیاد خودروهای تولیدی در جهان، باقی ماندن یک خودرو در بازار، آن هم برای سالیان دراز کاری بسیار سخت و دشوار است. کاری که البته برخی از مدل‌های خودروسازهای مشهور جهان موفق به انجام آن شده‌اند. در دو بخش قبلی این مجموعه از مقالات، دو خودروی هوندا سیویک و فورد موستانگ را بررسی کردم. حالا اما نوبت به سومین عضو این مجموعه، مرسدس بنز اس‌ال رسیده است.

مرسدس بنز اس‌ال (از ۱۹۵۴ تا به امروز)

مرسدس بنز اس‌ال (Sport Leicht یا اسپرت سبک وزن)، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای اسپرت موجود در بازار است. این خودرو نمادی برای شرکت خودرو سازی بنز به شمار می‌رود و یکی از مدل‌هایی است که نام تجاری بنز را به بازار جهان شناسانده است. جالب است بدانید که علت نام‌گذاری این سری از محصولات بنز به نام اس‌ال تا سالیان سال به صورت یک راز مخفی باقیمانده بود و افراد مختلف نام‌های مختلفی را برای این خودرو به کار می‌بردند، دست آخر اما در سال ۲۰۱۷ شرکت مرسدس بنز نام اصلی این خودرو، اسپرت سبک وزن را تأیید کرد و اسناد مربوط به نام گذاری آن توسط طراح اصلی این مجموعه، مکس هافمن را منتشر کرد.

مرسدس بنز اس‌ال
نمایی از تکامل طراحی ظاهری مرسدس بنز اس‌ال از سال ۱۹۵۴ تاکنون
بیشتر بخوانید:  7 خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی دوم: فورد موستانگ

در زیر کاپوت این خودرو، موتوری قدرمتند جای گرفته است که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. موتور شش سیلندر V12. نسخه‌ی دیگر این خودرو که با نام AMG شناخته می‌شود نیز چنان قدرتمند طراحی شده است که جوایز متعددی را به خود اختصاص داده و منتقدان را به تعریف و تمجید وا داشته است. البته نسخه‌ی ۶ سیلندر V24 این خودرو هم چند سالی است که تولید و عرضه می‌شود.

مرسدس بنز اس‌ال در گذر زمان

دیدگاهتان را بنویسید