۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی اول: هوندا سیویک

You are currently viewing ۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی اول: هوندا سیویک

در بازار پر تب و تاب خودرو، گاهی روز به روز و گاهی هفته به هفته، مدل‌های جدیدی رونمایی می‌شوند. برخی از این مدل‌ها عمر کوتاهی دارند و برخی نیز چندین و چند سال تولید می‌شوند. در این میان اما خودرو‌هایی هم هستند که سالیان درازی از تولید آن‌ها می‌گذرد اما خط تولید آن‌ها هنوز هم فعال است. خودروهایی که چندین نسل از طراحی و ساختشان گذشته و سالیان سال است که در بازار حضوری موفق دارند. وبسایت budgetdirect نگاهی به ۷ مدل از خودروهای بدون مرگ شرکت‌های بزرگ تولید خودرو انداخته است. این هفت مدل عبارتند از: هوندا سیویک، فورد موستانگ، مرسدس اس‌ال، تویوتا کرولا، جگوار ایکس‌جی، مینی کوپر و شورولت کوروت. در نخستین بخش از این مجموعه‌ای هفت قسمتی، خودروی محبوب هوندا سیویک را بررسی خواهیم کرد.

هوندا سیویک (از ۱۹۷۲ تا به امروز)

شاید باورتان نشود اما شرکت هوندا پیش از ساخت هوندا سیویک قصد خروج از صنعت ساخت خودرو را داشت. هرچند این تصمیم در سال ۱۹۷۲ تغییر کرد و طراحی و ساخت خودروی محبوبی به نام سیویک وضعیت شرکت هوندا را دگرگون کرد. هوندا سیویک به دلیل موتور قابل اعتماد و مصرف سوختی مناسبی که دارد، یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد.

هوندا سیویک
نمایی از تکامل طراحی ظاهری هوندا سیویک از سال ۱۹۷۲ تاکنون
بیشتر بخوانید:  Tesla Model X ایمن‌ترین خودروی SUV با پنج ستاره ایمنی NHTSA

تاکنون ۱۰ نسل از این خودرو توسط شرکت هوندا طراحی و تولید شده است. نسل‌هایی که هر یک به نوبه‌ی خود نشانی از توانایی بالای این شرکت ژاپنی در تولید موتورهای قدرتمند و موفق بوده است. موتورهای CVCC، VTEC و K نام‌هایی آشنا برای کسانی هستند که به قلب تپنده‌ی اتومبیل علاقه‌ دارند. دهمین نسل از این خودروی موفق در سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال‌های بعدی وارد بازارهای جهانی شده است. طراحی بدنه‌ی جدید (فیس لیفت) این خودرو نیز در سال جاری طراحی و تکمیل شده است که روی مدل‌های ۲۰۱۹ اتومبیل محبوب هوندا پیاده سازی خواهد شد. این خودرو در سه مدل سدان، هاچ‌بک و کوپه در بازار موجود است.

هوندا سیویک

دیدگاهتان را بنویسید