۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی دوم: فورد موستانگ

You are currently viewing ۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی دوم: فورد موستانگ

در بازار خودرو، همواره محصولاتی وجود داشته‌اند که سالیان سال پر فروش باقیمانده‌اند و نسل‌های مختلف آن همواره پرطرفدار بوده‌اند. در این مجموعه از مقالات ۷ مدل از خودروهای محبوبی را معرفی می‌کنیم که هنوز خط تولید آن‌ها پا برجا باقی مانده است. این هفت مدل عبارتند از: هوندا سیویک، فورد موستانگ، مرسدس اس‌ال، تویوتا کرولا، جگوار ایکس‌جی، مینی کوپر و شورولت کوروت. هفته‌ی گذشته و در نخستین بخش از این مجموعه‌ی هفت قسمتی، خودروی محبوب هوندا سیویک را بررسی کردیم. حالا نوبت به دومین خودرو از این فهرست محبوب، فورد موستانگ رسیده است.

فورد موستانگ (از ۱۹۶۴ تا به امروز)

دومین خودروی فهرست ما، در میانه‌های دهه‌ی هفتم قرن بیستم به بازار معرفی شد تا شکوه و جلال خودرو سازی امریکا را احیا کند. خودرویی دو در که با طراحی هیجان انگیزش مسیری نو در صنعت خودرو سازی را آغاز کرد. موستانگ که نامش از یک همواپیمای جنگنده در جنگ جهانی دوم الهام گرفته شده است، به سرعت به نمادی از فرهنگ امریکایی تبدیل شد و ظاهر منحصر به فردش، این خودرو را به مدلی جوان پسند تبدیل کرد. خودرویی که هنوز هم در میان جوانان نسل جدید پرطرفدار است.

فورد موستانگ
نمایی از تکامل طراحی ظاهری فورد موستانگ از سال ۱۹۶۴ تا کنون

جالب است بدانید که ورود موستانگ به بازار و فروش بالای آن نه تنها با رکورد شکنی همراه بود، بلکه برای مدیران شرکت فورد نیز غافل گیر کننده بود. در حالی که شرکت فورد برای فروش ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو در ۱۸ ما اول معرفی آن برنامه ریزی کرده بود، موفق به فروش ۱ میلیون دستگاه از آن شد. آماری که ۱۰ برابر بیشتر از پیش بینی مدیران این شرکت بود. موفقیتی که در آن سال‌ها برای بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی، نادر به شمار می‌رفت. فروش این خودرو در سال‌های جاری هم مناسب بوده است و در قرن بیست و یکم، به طور میانگین سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. آماری که نشان از محبوبیت بالای این خودرو دارد.

فورد موستانگ

دیدگاهتان را بنویسید