هایپر-ساب ؛ قایقی تندرو که به زیردریایی تبدیل می‌شود

You are currently viewing هایپر-ساب ؛ قایقی تندرو که به زیردریایی تبدیل می‌شود

هر روز که می‌گذرد فناوری پیشرفت بیشتری را تجربه می‌کند و ابداعات خلاقانه بیش از پیش وارد بازار می‌شوند. ابداعاتی که تا همین ده سال پیش برای ما در حد رویا بودند، حالا به واقعیت‌های عادی تبدیل شده‌اند که دیدن آن‌ها هیچ تعجبی ندارد. هایپر-ساب هم شاید یکی از همین رویاها باشد که حالا به واقعیت پیوسته است! قایقی تندرو که تنها در چند لحظه به زیردریایی تبدیل شده و به زیر آب می‌رود.

شرکت امریکایی اچ‌اس‌پی تکنولوژی، برای اولین بار محصولی تحت نام تجاری هایپر-ساب را تولید و تجاری‌سازی کرده است که ادغامی نوآورانه از قایق تندرو و زیردریایی است. این شرکت فلوریدایی موفق شده برای محصول نوآورانه خود در کشورهایی نظیر ایالات متحده امریکا، استرالیا، نیوزلند، افریقای جنوبی و سنگاپور گواهی ثبت اختراع اخذ کند.

مکانیزم کار هایپر-ساب

شیوه‌ی کار هایپر-ساب بسیار ساده است. هایپر-ساب در حالت عادی یک قایق تندروی معمولی بر روی سطح آب است که با فشردن یک دکمه به زیر آب رفته و به زیردریایی تبدیل می‌شود. به عنوان قایق تندرو، استفاده از دو موتور دیزلی قدرتمند به این محصول امکان رسیدن به سرعت ۲۶ گره دریایی در ساعت معادل حدود ۶۱ کیلومتر بر ساعت را داده است. قایق برای رسیدن به این سرعت تنها به ۸ ثانیه زمان نیاز دارد. به عنوان زیردریایی نیز امکان پایین رفتن تا عمق ۳۶۶ متری وجود دارد اما سرعت بسیار کمتر می‌شود و حداکثر سرعت به ۵٫۵ گره دریایی در ساعت، چیزی حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بیشتر بخوانید:  پیش‌بینی حمله کوسه در سواحل استرالیا با استفاده از پهباد و هوش مصنوعی

یگی از نکات جذاب هایپر-ساب، طراحی کاملاً شفاف کابین آن است. چراکه توانایی خوب این محصول برای پایین رفتن تا عمق بیش از ۳۰۰ متری، امکان تماشای زندگی زیر دریا را به خوبی ایجاد می‌کند. سامانه‌ی ناوبری این قایق-زیردریایی هم کاملاً به‌روز است و فناوری‌های جدید دریانوردی پشتیبانی می‌کند.

هایپر-ساب

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این محصول خلاقانه، می‌توانید به سایت رسمی شرکت سازنده‌ی آن (اینجا) مراجعه کرده و اطلاعات، تصاویر و ویدئوهای بیشتری را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید