استفاده بیش از ۳۵۰ میلیون رایانه در جهان از ویندوز ۱۰

You are currently viewing استفاده بیش از ۳۵۰ میلیون رایانه در جهان از ویندوز ۱۰

ویندوز  ۱۰ ، که به گفته مایکروسافت، با نصب روی بیش از ۳۵۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا موفق ترین سیستم عامل تاریخ این شرکت است، همچنان در حال رشد است و روز به روز دستگاه های بیشتری به این سیستم عامل به روزرسانی می شوند.

براساس داده های متشر شده در ماه ژوئن توسط وبسایت StatCounter، یکی از معتبرترین شمارنده های تحت وب، با اینکه ویندوز ۱۰ هنوز دومین سیستم عامل محبوب جهان است، اما رشد بسیار سریعتری را تجربه کرده و تعداد دستگاه های استفاده از آن افزایش محسوسی داشته است.

آمار کاربران ویندوزهای مختلف

همانطور که در نمودار نیز مشاهده می کنید، ویندوز ۷ هنوز هم محبوب ترین ویندوز جهان است و ۴۲ درصد از کاربران هنوز از ویندوز هفت استفاده می کنند، آخرین نسخه ویندوز، ویندوز ۱۰ نیز ۲۱٫۹ درصد دومین ویندوز محبوب است و سیستم عامل مک (MacOS) محصول اپل، با ۹٫۹۲ درصد رده سوم است. ویندوزهای ۸٫۱، ایکس پی و ۸ نیز رده های بعدی را در اختیار دارند.

نباید فراموش کنیم، جولای سال گذشته میلادی، زمانی مایکروسافت ویندوز ۱۰ را رسماً وارد بازار کرد، بیش از ۶۰ درصد سیستم ها از ویندوز ۷ استفاده می کردند و حالا با گذشت کمتر از یک سال، ویندوز ۱۰ توانسته حدود ۲۰ درصد از کاربران ویندوز محبوب ۷ و بسیاری از کاربران ویندوزهای ۸ و ۸٫۱ را مجاب به به روزرسانی کند.

استفاده ۶٫۵ درصد از کاربران از ویندوز قدیمی و خاطره انگیز ایکس پی هم نکته قابل توجه دیگری است، سیستم عاملی که پس از سال ها، هنوز هم برای گروهی از کاربران کاربرد و دستِ کم از ویندوز ۸ محبوب تر است.

مدت محدود برای به روز رسانی رایگان به ویندوز ۱۰

انتظار می رود با نزدیک شدن به تاریخ ۲۹ جولای، ضرب العجل مایکروسافت برای پایان امکان به روز رسانی رایگان از ویندوزهای ۷، ۸ و ۸٫۱ به ویندوز ۱۰، تعداد بیشتری از کاربران تصمیم به مهاجرت به آخرین نسخه ویندوز بگیرند؛ چراکه پس از این تاریخ برای استفاده از ویندوز ۱۰ مجبور به خرید آن هستند. ویندوز ۱۰ نسخه خانگی در حال حاضر ۱۱۹٫۹۹ دلار به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید