۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی چهارم: تویوتا کرولا

You are currently viewing ۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی چهارم: تویوتا کرولا

سال‌ها از ورود اولین خوردوی تجاری به بازار می‌گذرد و هنوز هم رقابت در این عرصه‌ی پرطرفدار ادامه دارد. نام‌های تجاری مشهور و گمنام جهان، همه روزه در حال تولید و توسعه‌ی محصولات خود هستند. در این میان اما، خودروهایی بوده‌اند که سال‌های سال در بازار پر تلاطم جهان دوام آورده‌اند و جایگاه خود را در صدر این بازار تثبیت کرده‌اند. ما در مجموعه مقالات «۷ خودرو که هرگز نمی‌میرند»، به بررسی ۷ مدل خودروی پرطرفدار جهان پرداخته‌ایم که هنوز هم سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در سه مقاله‌ی قبلی، هوندا سیویک، فورد موستانگ و مرسدس بنز اس‌ال را معرفی کردیم، حالا اما نوبت به محصول محبوب و نام آشنای بازار این روزهای جهان، تویوتا کرولا رسیده است.

تویوتا کرولا (از ۱۹۶۶ تا به امروز)

خانواده‌ای محبوب و مورد اعتماد، از بزرگترین تولید کننده‌ی خودروی جهان؛ شاید این بهترین توضیح درباره‌ی تویوتا کرولا باشد. خودرویی که در سال ۱۹۹۷ به عنوان پرفروش‌ترین خودروی تاریخ شناخته شد و با غلبه بر فولکس واگن بیتل رکوردها را جابه‌جا کرد. از سال ۱۹۶۶ تا به امروز کرولا شاهد تغییرات فراوانی بوده است و ۱۲ نسل از آن به بازار معرفی شده است. همه‌ی این ۱۲ نسل با اقبال خوبی مواجه شده‌اند و فروش بالایی را تجربه کرده‌اند.

تویوتا کرولا
نمایی از تکامل طراحی ظاهری تویوتا کرولا از ۱۹۶۶ تاکنون
بیشتر بخوانید:  ۷ خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی سوم: مرسدس بنز اس‌ال

شاید مهم‌ترین وجه تمایز این خودرو با سایر نام‌های حاضر در این فهرست، روح ژاپنی آن یاشد. ساختاری قدرتمند که به وضوح امکان تولید خودرویی ایمن، قدرتمند و با شخصیت، در کنار قیمت اقتصادی و رقابتی را به نمایش می‌گذارد.

بد نیست بدانید شیوه‌ی نامگذاری این محصول هم در نوع خود منحصر بفرد است. تویوتا برای نامگذاری محصولاتش از سنتی خاص پیروی می‌کند، بر اساس این سنت، نام خودروهای سدان این شرکت از لغت «Crown» به معنی تاج مشتق می‌شوند. کرولا نیز در زبان لاتین به معنی تاج کوچک است. خودرویی که البته چندان کوچک هم نیست و این روزها نامی بزرگ در بازار خودروی جهان است!

تویوتا کرولا

دیدگاهتان را بنویسید