معرفی رسمی پرچمدار جدید سامسونگ Samsung Galaxy Note7

You are currently viewing معرفی رسمی پرچمدار جدید سامسونگ Samsung Galaxy Note7

پس از ماه ها شایعه و خبرسازی سرانجام انتظارها به پایان رسید و شرکت سامسونگ دیشب (به وقت ایران) رسماً از پرچمدار جدیدش، Samsung Galaxy Note7 رونمایی کرد.

سال گذشته درست زمانی که همه انتظار ورود Galaxy Note 6 را به بازار داشتند، سامسونگ اعلام کرد که تمرکز شرکتش بر تولید Galaxy S6 است و طرفداران سری Note تنها قادر به خرید Note 5 بودند. حتی در اروپا این امکان نیز وجود نداشت و S6 edge+ به تنهایی پرچمدار فبلت های سامسونگ بود. امسال اما سامسونگ برنامه ی دیگری برای کاربران تدارک دیده و Note قدرتمندتر از همیشه به بازار بازگشته است.

Samsung Galaxy Note7 در قلب یک اکوسیستم چند وجهی قرار دارد که سه قابلیت کسب و کار، بازی و چندرسانه ای قرار دارد. از طرفی دیگر ورود این فبلت به بازار، دوباره سامسونگ را به صدر جدول فبلت های اندرویدی نیز باز می گرداند.

قابلیت های جدید Samsung Galaxy Note7

در کنار تمامی بهبودهای سخت افزاری موجود در Samsung Galaxy Note7 اشاره به چند قابلیت جدید این گوشی، که در مدل های قبلی آن موجود نبوده، خالی از لطف نیست.
در بُعد ظاهری، این گوشی در سه رنگ آبی، سفید و سیاه ارائه شده و دارای بدنه ای تمام فلزی و ضد آب است که هر دو سمت آن توسط لایه ای شیشه ای محافظت می شود. نمایشگر خمیده (Edge) این گوشی نیز توسط Gorilla Glass 5 پوشیده شده است. بدنه ضد آب به کار رفته در این گوشی، مبتنی بر تأییدیه IP68 است و این گوشی نه تنها در مقابل آب و گرد و غبار مصون است، بلکه تا ۱ متر زیر آب نیز دوام می آورد و قابل استفاده است.

اسکنر عنبیه چشم، یکی از مهم ترین قابلیت های موجود در Note7 است. نصب و راه اندازی این سامانه امنیتی جدید، حدود ۱ دقیق زمان می برد و پس از آن به راحتی می توان از این اسکنر بهره برد. سنسورهای مورد استفاده برای اسکن عنبیه چشم به حدی دقیق اند که از پشت عینک نیز قادر به شناسایی عنبیه چشم هستند. سامسونگ اعلام کرده در نظر دارد در آینده از این اسکنر برای تأیید خریدهای کاربران در فروشگاه سامسونگ و سایر معاملات استفاده کند، برنامه ای که فعلاً در حد یک ایده است و هنوز تا عملیاتی شدن فاصله دارد.

یکی از قابلیت های جدید این فبلت، افزوده شدن پوشه ای به نام «Secure Folder» است که می توان فایل ها و اپلیکیشن های دریافتی از فروشگاه را در آن قرار داد اما دسترسی به آن را محدود و از استفاده این فایل ها توسط سایر نرم افزارها جلوگیری کرد.

[metaslider id=1902]

دربُعد نرم افزاری نیز سامسونگ تا حدودی رابط کاربری اختصاصی اش، TouchWiz را خلوت کرده است، نمود این تغییرات در منوهای دوربین عکاسی قابل مشاهده است که بسیار ساده تر از گذشته شده است.

همخوانی کامل این گوشی با عینک واقعیت مجازی Gear VR و ساعت هوشمند سامسونگ Gear 2 نیز از دیگر قابلیت های این گوشی است.

S Pen قلمی متفاوت و کاربردی

پیشرفت فناوری قلم اختصاصی شرکت سامسونگ، S Pen، نیز از دیگر قابلیت های افزوده شده به این فبلت است. پشتیبانی از ۴۰۸۹ سطح فشار دست و قابلیت نوشتن روی صفحه در حالت Always-on نمایشگر از ویژگی های کلیدی این قلم است. S Pen نیز نه تنها مانند گوشی ضد آب است، بلکه در زیر آب نیز قادر به نوشتن روی گوشی است. کاهش قطر نوک قلم به ۰٫۷ میلی متر هم عاملی برای افزایش راحتی کار و بهبود عملکرد قلم در هنگام نوشتن است. از دیگر قابلیت های قلم می توان به استفاده سریع از آن برای ترجمه متون و نیز انتخاب یک بخش از صفحه و تبدیل تصاویر آن به GIF اشاره کرد. همچنین سامسونگ چهار اپلیکیشن ویژه برای قلم را در بسته ای با نام Samsung Notes قرار داده که به صورت پیش فرض در گوشی موجود است.

مشخصات سخت افزاری Samsung Galaxy Note7

  • بدنه فلزی با روکش شیشه ای
  • نمایشگر ۵٫۷ اینچی Super AMOLED هر دو سمت خمیده (Edge) با کیفیت QHD، قابلیت پخش ویدیوی HDR، مجهز به محافظ صفحه Gorilla Glass 5
  • چیپست Snapdragon 820 و Exynos 8890
  • پردازشگر گرافیکی Adreno 530
  • حافظه رم ۴ گیگابایتی
  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل افزایش به کمک کارت حافظه MicroSD
  • اسکنر عنبیه چشم
  • اسکنر اثر انگشت
  • دوربین اصلی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، فیلم برداری با کیفیت ۲۱۶۰p
  • USB Type-C
  • NFC
  • باتری ۳,۵۰۰mAh، دارای حالت کم مصرف ویژه و قابلیت شارژ سریع با سیم و بی سیم
  • ضد آب و گرد و خاک مبتنی بر تأییده IP68 و کارایی زیر آب تا حداکثر یک متر
  • قلم S Pen ضد آب و کارکرد قلم زیر آب
  • S Pen: نوشتن متن در حالت Always-on نمایشگر، شناسایی ۴۰۹۶ سطح فشار دست، نوشتن زیر آب و …

بنا بر اعلام سامسونگ، پیش فروش Samsung Galaxy Note7 از امروز (۳ آگوست) آغاز شده است و فبلت از ۱۹ آگوست وارد بازار امریکا خواهد شد. این گوشی از ۲ سپتامبر با قیمت ۶۹۹ پوند وارد بازار اروپا خواهد شد.

منبع: Samsung

دیدگاهتان را بنویسید