پخش ماهواره ای تصاویر با کیفیت ۸K برای اولین بار در جهان

You are currently viewing پخش ماهواره ای تصاویر با کیفیت ۸K برای اولین بار در جهان

برای اولین بار در جهان، شبکه تلویزیونی NHK ژاپن، اقدام به پخش ماهواره ای تصاویر با کیفیت ۸K نموده است. این شبکه ماهواره ای تصاویر آزمایشی را با دو کیفیت ۴K و ۸K در اختیار بینندگان قرار می دهد.

در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، کیفیت تصاویر هنوز در سطح SD و HD است، شبکه ی تلویزیونی NHK ژاپن در نظر دارد، تا دوسال دیگر (سال ۲۰۱۸ میلادی) پخش ماهواره ای با کیفیت ۸K را تجاری کرده و در اختیار کاربرانش قرار دهد. متأسفانه در حال حاضر هیچ راهی برای مشاهده این تصاویر در خارج از کشور ژاپن وجود ندارد، اما ساکنان شهرهایی نظیر توکیو و اوزاکا، می توانند در مکان های عمومی این تصاویر فوق با کیفیت را مشاهده کنند.

پخش ماهواره ای شبکه NHK با کیفیت 8K

مشاهده افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو با کیفیت ۸K در ژاپن

بر اساس جدول زمانی ارائه شده توسط شبکه NHK ، بینندگان این شبکه تا پیش از آغاز بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو، به صورت آزمایشی ویدیوهای برگزیده المپیک ۲۰۱۲ لندن را مشاهده می کنند. NHK در نظر دارد با پخش زنده افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو و نیز پخش مسابقات پایداری ماهواره ی فرستنده را بررسی کند.

برای مشاهده خانگی کیفیت ۸K، نیاز به تلویزیون های خاص این کیفیت تصویر است که بسیاری از آن ها به تازگی و در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شده اند.

هفته گذشته در نمایشگاه Cable Tech Show 2016، شرکت پاناسونیک کابل اختصاصی کیفیت ۸K و شرکت پایونیر گیرنده اختصاصی کیفیت ۸K را رونمایی کردند.

وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن در نظر دارد با تکمیل و راه اندازی این پروژه تا سال ۲۰۱۸ میلادی در ژاپن، از آن برای پخش جهانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده کند.

منبع: Japantimes و NHK

دیدگاهتان را بنویسید