رونمایی Seagate از بزرگترین درایو SSD جهان با ظرفیت ۶۰ ترابایت

You are currently viewing رونمایی Seagate از بزرگترین درایو SSD جهان با ظرفیت ۶۰ ترابایت

شرکت Seagate یکی از تولید کنندگان برجسته هارد درایو جهان، رسماً بزرگترین درایو SSD (درایو حالت جامد) جهان با ظرفیت ۶۰ ترابایت را رونمایی کرد. هرچند این چنین درایوها کاربرد تجاری دارند و برای استفاده عمومی ارائه نمی شوند، اما رشد و توسعه بیشتر درایو های SSD، عامل کاهش قیمت آن در آینده و افزایش کاربرد آن در رایانه ها و لپ تاپ ها خواهد شد.

درحالی که هنوز هم درایوهای ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی SSD در بازار قیمت بسیار بیشتری نسبت به هارد درایوها دارند، اما شرکت های بزرگ تولیدکننده، سعی در بهبود وضعیت بازار درایوهای SSD و تجاری سازی بیشتر آن ها در بازار های بین المملی هستند. ساخت بزرگترین درایو SSD چهان توسط شرکت Seagate نیز در ادامه ی همین روند است.

قابلیت افزایش ظرفیت درایو SSD تا بیش از ۱۰۰ ترابایت

شرکت Seagate به عنوان نمونه کار، این درایو SSD را مرکز داده اش مورد استفاده قرار داده است. حافظه ای عظیم که امکان ذخیری بیش از ۱۲۰۰۰ دی وی دی فیلم و یا ۴۰۰ میلیون عکس را فراهم می آورد.

با توجه به سرعت بالای دسترسی به اطلاعات در کنار معماری انعطاف پذیر این درایو SSD ، مراکز داده استفاده کننده از این درایو، در آینده می توانند ظرفیتشان را از ۶۰ ترابایت به ۱۰۰ ترابایت و حتی بیشتر از آن نیز افزایش دهند.

هرچند هنوز نسخه نمایشی این درایو SSD شصت ترابایتی در دسترس است اما بنا بر اعلام Seagate این درایو در سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد.

منبع: Businesswire

دیدگاهتان را بنویسید