برنامه های ویژه توییتر برای پوشش خبری المپیک ۲۰۱۶ ریو

You are currently viewing برنامه های ویژه توییتر برای پوشش خبری المپیک ۲۰۱۶ ریو

پس از گوگل و یوتیوب، حالا نوبت شبکه اجتماعی توییتر است که از برنامه های اختصاصی اش برای پوشش خبری المپیک ۲۰۱۶ ریو رونمایی کند. برنامه هایی که بر اساس هشتگ و حساب های کاربری رسمی المپیک استوار هستند.

اموجی ها، هشتگ ها و حساب های کاربری توییتر

بهترین راه برای دریافت آخرین اخبار و نتایج المپیک امسال در توییتر، دنبال کردن هشتگ ها و حساب های کاربری ویژه این مسابقات است. چهار حساب کاربری رسمی @Olympics، @OlympicFlame، @Rio2016 و @Rio2016_en برای پوشش اخبار رسمی در نظر گرفته شده اند. از طرفی دیگر هواداران کشورهای مختلف نیز می توانند اخبار مربوط به کشورشان را از طریق ایموجی و هشتگ ۲۰۷ کشور شرکت کننده در المپیک ۲۰۱۶ دنبال کنند و به اشتراک بگذارند. توییتر برای پرچم هر کشور یک هشتگ سه حرفی در نظر گرفته است که با ارسال آن در توییت، پرچم کشور نیز در کنار متن ایجاد می شود. #IRI هشتگ اختصاصی ایران است که برای اشتراک گذاری و دنبال کردن اخبار کاروان کشورمان در المپیک ریو قابل استفاده است.

پرچم کشورها در توییتر

همچنین برای آگاهی از اخبار، روند مسابقات، رده بندی و وضعیت مدال ها، می توان از هشتگ هایی نظیر #Rio2016، #Olympics، #RoadToRio، #Gold #Silver و #Bronze استفاده نمود. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، تمامی این هشتگ ها دارای ایموجی اختصاصی نیز هستند.

هشتگ های رسمی المپیک 2016 توییتر

اگر به دنبال اخبار اختصاصی یک رشته ورزشی هستید هم می توانید از هشتگ های اختصاصی رشته های ورزشی المپیک استفاده کنید، برای مثال #Volleyball، هشتگ اختصاصی رشته والیبال در المپیک ریوست. به مانند سایر موارد اشاره شده، تمامی هشتگ های ورزشی نیز دارای ایموجی اختصاصی هستند.

هشتگ های ورزشی المپیک 2016

قابلیت دیگری که توییتر برای دسترسی به جدیدترین خبرها در نظر گرفته است، Moments نام دارد. در نرم افزارهای اندروید و iOS توییتر یک زبانه جدید به همین نام اضافه شده است که به صورت اختصاصی اخبار لحظه ای پیرامون کشور مورد نظر هوادار را نمایش می دهد. متأسفانه این قابلیت برای کشور ما فعال نشده است و تنها کاربران کشورهای استرالیا، امریکا، کانادا، برزیل، مکزیک، بریتانیا، فرانسه و آلمان قادر به استفاده از آن هستند.

دو شبکه اجتماعی Vine و Periscope که هردوتحت مالکیت توییتر هستند نیز، به صورت یکپارچه اخبار المپیک ۲۰۱۶ ریو را پوشش می دهند. @Olympics در شبکه اجتماعی Vine، به عنوان کانال رسمی المپیک، به طور مداوم ویدیوهای کوتاه و جذاب این مسابقات را منتشر می کند.

منبع: Twitter Blog

دیدگاهتان را بنویسید