معرفی سریال Person of Interest ؛ نهایت هیجان در فیلم‌نامه‌ای قدرتمند و جذاب

You are currently viewing معرفی سریال Person of Interest ؛ نهایت هیجان در فیلم‌نامه‌ای قدرتمند و جذاب

اگر از آن دسته افراد هستید که دیدن سریال را به تماشای فیلم سینمایی ترجیح می‌دهید و یا در ایام تعطیلات عید ماندن در خانه را به جای سفر انتخاب کرده‌اید، سریال Person of Interest بهترین انتخاب شما برای دیدن است، البته اگر تا به حال این سریال را ندیده باشید. Person of Interest که با نام فارسی مظنون نیز شناخته می‌شود، درامی جنایی است که با داستانی متفاوت شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کند. سریالی که تمامی ویژگی‌های یک سریال عالی را دارد و فیلم‌نامه، بازیگران، کارگردانان و همه‌ی دست اندر کاران آن،‌ فراتر از حرفه‌ای هستند.

Person of Interest سریالی فراتر از عالی

برای فهمیدن ویژگی‌های خارق‌العاده سریال محبوب شبکه‌ی CBS امریکا، کافی است نگاهی به نام‌های حاضر در این سریال پرمخاطب بیندازیم. سازنده‌ی Person of Interest جاناتان نولان است، کسی که تا پیش از این سریال، زیر سایه‌ی نام برادرش کریستوفر نولان قرار داشت، اما در همه‌ی آثار موفق او نظیر ممنتو، بتمن و اینتراستلار، به عنوان نویسنده حضور داشت. در سویی دیگر جی. جی. آبرامز تهیه کننده مشهور امریکایی هم در این اثر حضور دارد. او که سابقه‌ی تهیه کنندگی سریال‌های مشهوری نظیر لاست، فرینچ و آلیاس را در کارنامه دارد،‌ با Person of Interest به موفقیتی جدید دست یافت. آهنگساز این سریال نیز مانند بسیاری از آثار مشهور دیگر، رامین جوادی، آهنگساز ایرانی-آلمانی است.

امتیاز عالی ۸٫۵ از ۱۰ تارنمای IMDB، نمر‌ه‌ی ۸٫۶ از ۱۰ تارنمای TV.com و نیز امتیاز ۹۵٪ وبسایت راتن تومیتوز نیز مهر تأیید مخاطبان و منتقدان بر کیفیت سریال Person of Interest است.

سریال Person of Interest

در بخش بازیگران اما جذابیت سریال بیشتر از این هم می‌شود، مایکل امرسون بازیگر محبوب و دوست داشتنی که در سریال لاست هم نمایشی خیره کننده داشت، جیم کاویزل، بازیگر نقش مسیح در فیلم سینمایی مصائب مسیح، تراجی پی. هنسون بازیگر مشهور سریال امپراتور (Empire) و فیلم مورد عجیب بنجامین باتن، کوین چاپمن بازیگر نقش اصلی سریال برادری (Brotherhood)، امی اکر بازیگر سرشناس سزیال‌هایی نظیر آلیاس، Happy Town و Suits و سارا شاهی بازیگر ایرانی الاصل که نقش اصلی سریال کم و بیش قانونی و نیز حضور در سریال‌های آلیاس، شیکاگو فایر و نیز فیلم‌های سینمایی بسیاری را در کارنامه دارد؛ بازیگران اصلی سریال Person of Interest را تشکیل می‌دهند.

کیک پخش قسمت صدم Person of Interest
مراسم بریدن کیک پخش صدمین قسمت سریال Person of Interest

تعداد بازیگران مکمل این سریال پر بازیگر آنقدر زیاد است که نوشتن آن بسیار وقت گیر است، اما بد نیست بدانید کری پرستون همسر مایکل امرسون در نقش نامزد او و نیز جان نولان، عموی جاناتان نولان هم در یکی از نقش‌های مکمل مهم سریال حضور دارند.

خط داستانی سریال Person of Interest

داستان Person of Interest در ادامه‌ی حوادث یازده سپتامبر است. پس از حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک، دولت امریکا تصمیم می‌گیرد که با استفاده از نوابغ رایانه‌ای امریکا، دستگاهی با هوش مصنوعی بسازد که با استفاده از دوربین‌های نظارتی و مدار بسته، حملات تروریستی را پیش بینی کند. هارولد فینچ با بازی مایکل امرسون یکی از همین نوابغ است. او که میلیاردر و هکری بی نظیر است، این دستگاه را می‌سازد، آن را مهر و موم کرده و در اختیار دولت قرار می‌دهد. دستگاهی سری که بر همه چیز نظارت می‌کند و تنها هشت نفر از وجود آن آگاه هستند. خروجی این دستگاه تنها شماره‌ی ملی مجرم و یا قربانی است. این پایان داستان نیست! این دستگاه علاوه بر پیش بینی اتفاقات مربوط به اقدامات تروریستی، جرائم سازمان یافته‌ی غیر تروریستی را هم پیش بینی می‌کند. اما دولت امریکا این جرائم را نامربوط می‌داند و برای جلوگیری از آن‌ها اقدامی نمی‌کند.

شما تحت نظر هستید Person of Interest

اینجاست که هارولد فینچ برای نجات جان انسان‌های بی گناه، جان ریس، با بازی جیم کاویزل، که یک مأمور سابق سازمان سیا است را برای کمک استخدام می‌کند. نکته‌ی اصلی این است که دستگاه مهر و موم است و چیزی جز شماره‌ی ملی فرد مورد نظر را می‌دهد. شماره‌ی ملی فردی که معلوم نیست مجرم است یا قربانی. فینچ و ریس وظیفه دارند بفهمند که نقشه چیست و از انجام آن جلوگیری کنند. در راستای این داستان، فینچ و ریس با افسران پلیس هم مواجه می‌شوند، کارآگاه جاس کارتر با بازی تراجی پی. هنسون و کارآگاه لایونل فاسکو با بازی کوین چاپمن، دو تن از همین افسران پلیس هستند که ابتدا در مقابل ریس قرار می‌گیرند و پس از فهمیدن داستان،‌به او کمک می‌کنند. شناسایی مجرمان و قربانیان همراه با جلوگیری از انجام جرائم، تنها قسمتی جاری از داستان سریال است و در ادامه‌ی سریال داستان‌هایی هیجان انگیزتر روی می‌دهد که سریال را بیش از پیش جذاب می‌کند. داستان‌هایی که گفتنش کمی از غافل‌گیری‌های داستان سریال را می‌گیرد.

بازیگران سریال Person of Interest

در انتهای فصل اول و اواسط فصل دوم، امی اکر در نقش سامانتا گروز و با نام مستعار ریشه (root) هم به بازیگران سریال اضافه می‌شود. سامانتا گروز هم مانند فینچ هکری قابل است که از وجود دستگاه باخبر می‌شود، محدودیت‌های آن را می‌فهمد و سعی می‌کند مهر و موم آن را بشکند و دستگاه را آزاد کند. ثمین شاو با بازی سارا شاهی هم که در انتهای فصل دوم به بازیگران اصلی اضافه می‌شود، مانند ریس مأموری آموزش دیده است که در بخش ضد تروریست سازمان سیا مشغول است و در واقع مسئول جلوگیری از اقدامات تروریستی پیش بینی شده توسط دستگاه است. نقشه‌ی قتل شاو توسط رییس او و ورود ریس و فینچ برای نجات جانش، او را هم به تیم فینچ اضافه می‌کند.

گفتنی‌ها درباره‌ی داستان جذاب این سریال بسیار زیاد است اما بهتر است خودتان در اوقات فراغت آن را ببنید و از دیدن سریالی عالی لذت ببرید. پخش این سریال از سال ۲۰۱۱ در شبکه‌ی CBS آغاز شد. این سریال شامل پنج فصل است که فصول اول و سوم ۲۳ قسمت، فصول دوم و چهارم ۲۲ قسمت و فصل پنجم ۱۳ قسمت داشت. آخرین قسمت فصل پنجم این سریال، کمتر از یک سال پیش در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ پخش شد.

Person of Interest محبوب‌تر از بازی تاج و تخت

این سریال فوق‌العاده جذاب، آنقدر در بین مردم محبوب و پرطرفدار بود که حتی در امریکا از سریال‌های مشهوری نظیر بازی تاج و تخت و بریکینگ بد هم پربیننده‌تر بوده است و چندین بار در میان ۲۰ برنامه‌ی تلویزیونی پربیننده امریکا قرار گرفته است.

آمار بینندگان سریال Person of Interest
آمار بینندگان سریال Person of Interest به نقل از ویکی‌پدیا
آمار بینندگان سریال بازی تاج و تخت
آمار بینندگان سریال بازی تاج و تخت به نقل از ویکی‌پدیا
آمار بینندگان سریال بریکینگ بد
آمار بینندگان سریال بریکینگ بد به نقل از ویکی‌پدیا

از سویی دیگر موفقیت Person of Interest آنچنان شدید بود که شبکه‌ي HBO با عقد قراردادی با جاناتان نولان، ساخت سریال مشهور وست‌ورلد یا جهان غرب را به او سپرد. سریالی که نمایش فصل اول آن به پایان رسیده است و بسیاری از منتقدان وست‌ورلد را جانشینی برای سریال بازی تاج و تخت می‌دانند.

سریال مظنون

امیدوارم این سریال بی نظیر را ببینید، از آن لذت ببرید و لحظاتی عالی از دیدن یک سریال هیجان انگیز و جنایی را تجربه کنید.

منبع: ای پی بلاگ

این پست دارای 2 نظر است

  1. فرهاد

    سطح پایین ترین سریالی که تا حالا دیده بودم. همش در فیلم صدای آهنگ گوش خراش وجود داشت. و اصلا صدای بازیگران به گوش نمیرسید. خیلی آماتور و الکی بود.

    1. آرش

      به طور کلی نظرات در مورد سریال خیلی خیلی سلیقه‌ایه ولی در مورد صدای گوش خراش، معمولاً اشکال صدا توی هر سریالی یا ناشی از کیفیت فایله یا اگر هم که نسخه‌ی دوبله رو دیده باشین که کاملاً طبیعیه.
      من به شخصه نسخه‌ي بلوری رو دیدم و مشکل صدا نداشتم.

دیدگاهتان را بنویسید