شکایت شرکت اینتل از «جان مک‌آفی» به خاطر استفاده از نام مک‌آفی

You are currently viewing شکایت شرکت اینتل از «جان مک‌آفی» به خاطر استفاده از نام مک‌آفی

شرکت اینتل مالک مجموعه‌ی امنیتی مک‌آفی از جان مک‌آفی، بنیانگذار و مالک سابق شرکت امنیتی مک‌آفی به خاطر استفاده از نام خانوادگیش در شرکت جدیدش شکایت کرده است.

در ماه می میلادی گذشته، شرکت سرمایه گذاری MGT از پیوستن جان مک‌آفی به عنوان مدیر ارشد مالی به این شرکت خبر داد. خبری که باعث رشد سرسام‌آور سهام این شرکت از ۳۶ سنت به ۵٫۳۸ دلار برای هر سهم شد. مدت کوتاهی پس از این رشد خیره کننده، این شرکت از کار بر روی یک نرم افزار جدید ضد جاسوسی به نام D-Vasive و نیز تغییر نام شرکت به فناوری‌های جهانی جان مک‌آفی خبر داد.

مک‌آفی تنها یک نام نیست!

همین موضوع باعث شکایت اینتل شده است. بنا بر اسناد منتشر شده، اینتل در ماه ژوئن سال جاری با اقدام قانونی علیه جان مک‌آفی، تأکید کرده که حق استفاده از نام تجاری «مک‌آفی» منحصراً متعلق به این شرکت است. اینتل معتقد است اینتل می‌گوید در سال ۱۹۹۱، زمانی که جان شرکتش را به اینتل واگذار کرده است، حق استفاده از نام مک‌آفی، در هر محصول مرتبط با موضوعات و خدمات امنیتی را نیز واگذار کرده است.

از سویی دیگر شرکت GMT و شخص جان مک‌آفی، شکایتی از شرکت اینتل ترتیب داده‌اند که بر اساس بند توافق مالکیت دارایی حداقل می‌تواند ثابت کند که جان هنوز مالک نام خانوادگیش است.

جان مک‌آفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا

جالب است بدانید در کنار حضور در شرکت GMT، جان مک‌آفی، درگیر کارزار انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز هست و او کاندیدای حزب لیبرترین در انتخابات پیش روی امریکاست. او در انتخابات درون حزبی لیبرترین موفق به شکست رقبایش گری جانسون و آستین پترسن شده است.

بر گرفته از گزارش وبسایت Gizmodo.

دیدگاهتان را بنویسید